FIA prezidentas prakalbo apie grįžimą prie V10 variklių

Arūnas Brasas

2/21/2025

Formulė-1
Formulė-1

© Pirelli

FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas mano, kad „Formulė-1“ turėtų apsvarstyti galimybę grįžti prie V10 variklių, tačiau toliau naudoti tvarius degalus.

Įsigaliojus 2026 m. reglamentui, F-1 pereis prie 100 proc. tvarių degalų. Tai dalis plano iki 2030 m. tapti neutralia anglies dioksido atžvilgiu.

Čempionate ir toliau bus naudojami turbokompresoriniai 1,6 l V6 vidaus degimo varikliai, tačiau su daug galingesniu elektros komponentu. Energijos paskirstymas tarp variklio ir MGU-K elektros variklio bus beveik 50/50 – pastarasis turės tris kartus daugiau galios nei dabartinė jėgainės versija.

Sprendimas pereiti prie tokių jėgainių patraukė „Audi“ ir „Cadillac“ dėmesį. Abu gamintojai kitais metais prisijungs prie F-1.

Atsižvelgdama į naują techninį reglamentą, „Honda“ persigalvojo dėl anksčiau priimto sprendimo pasitraukti iš čempionato, tuo tarpu „Renault“ paskelbė, kad nebegamins F-1 variklių.

Kadangi bus naudojami mažiau taršūs degalai, vis pasigirsta raginimų sugrąžinti itin populiarius, ausį rėžiančius V10 variklius.

Apie tai prakalbo ir FIA prezidentas M. Ben Sulayemas, manantis, kad F-1 turėtų apsvarstyti galimybę grįžti prie tokių variklių, paskutinį kartą čempionate naudotų 2005 m.

Federacijos vadovas paragino FIA ir suinteresuotąsias šalis apsvarstyti tokią idėją po to, kai kitais metais įsigalios naujos taisyklės.

„Šią savaitę Londone vykęs F-1 pristatymas paskatino daug teigiamų diskusijų apie sporto ateitį“, – socialiniame tinkle „Instagram“ rašė M. Benas Sulayemas.

„Laukdami 2026 m. važiuoklės ir jėgainės taisyklių įsigaliojimo, turime taip pat pagalvoti apie būsimus technologinius pokyčius automobilių sporte. Turėtume apsvarstyti įvairias kryptis, įskaitant riaumojantį V10 variklių garsą, tačiau su tvariais degalais.“

„Kad ir kuri kryptis būtų pasirinkta, privalome padėti komandoms ir gamintojams užtikrinti mokslinių tyrimų ir plėtros išlaidų kontrolę.“