FIA pristatė 2026 m. taisykles ir „Formulės-1“ automobilio vaizdus

Arūnas Brasas

6/6/2024

Formulė-1
Formulė-1

© FIA

Prieš Kanados GP lenktynes FIA atskleidė pagrindines 2026 m. F-1 automobilio koncepcijos detales.

Naujieji bolidai su aktyvia aerodinamika bus 30 kg lengvesni už dabartinius F-1 automobilius, taip pat trumpesni ir siauresni.

Ratų bazė sumažinta nuo 3600 mm iki 3400 mm, o automobilio plotis - nuo 2000 mm iki 1900 mm. Be to, didžiausias dugno plotis sumažės 150 mm.

Nors F-1 ir toliau naudos 18 colių dydžio ratus, priekinių padangų plotis sumažės 25 mm, o galinių - 30 mm. Tikimasi, kad dėl to sukibimas su kelio danga labai nesumažės.

Stengiantis, kad važiuoklė būtų kuo geriau pritaikyta naujiems varikliams, o sportininkams būtų lengviau sekti varžovams iš paskos, prispaudžiamoji jėga sumažinta 30 proc., o pasipriešinimas vėjui - 55 proc.

Pagrindiniai aerodinaminiai automobilio elementai su judančiais sparneliais buvo suprojektuoti taip, kad kuo labiau sumažėtų nešvaraus oro srautas.

Automobilio gale bus trijų elementų aktyvusis galinis sparnas su supaprastintomis galinėmis plokštėmis.

2026 m. „Formulės-1“ bolidai turės mažesnį difuzorių, kad būtų sumažintas žemės efektas, tad komandoms nereikės itin žemai nuleisti savo automobilių, kad išgauti didesnį pajėgumą.

Automobiliuose taip pat bus patobulinti saugos elementai, įskaitant dviejų pakopų priekinio smūgio struktūrą ir patobulintą apsaugą nuo šoninių smūgių. Saugos lanko apkrova taip pat padidinta nuo 16G iki 20G, o ant galinio sparno sumontuoti žibintai švies ryškiau.

Naujosios 2026 m. taisyklės turėtų būti patvirtintos birželio 28 d. vyksiančiame FIA Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje.