FIA pristatė 2027 m. WRC reglamentą ir pakoreguotą taškų sistemą

Arūnas Brasas

12/11/2024

WRC automobilis ralis
WRC automobilis ralis

© M-Sport

FIA paskelbė naują Pasaulio ralio čempionato (WRC) techninį reglamentą, kuris įsigalios nuo 2027 m., ir pakoreguotą taškų sistemą, kuri bus taikoma jau nuo kitų metų.

Pasaulio automobilių sporto taryba patvirtino, jog naujos išvaizdos „WRC27“ automobiliai bus universalesni, o vieno iš jų kaina negalės viršyti 345 tūkst. eurų. Toks sprendimas priimtas siekiant paskatinti kuo daugiau komandų ir gamintojų dalyvauti čempionate. Naujosios taisyklės galios 10 metų.

Išlaidų mažinimas buvo vienas iš esminių naujų taisyklių elementų, nes dabartinių „Rally1“ automobilių kaina siekia beveik vieną milijoną eurų.

Išlaidos bus mažinamos per komponentų kainos specifikacijas, o ne finansines taisykles. Išlaidas taip pat tikimasi mažinti naudojant patvaresnius komponentus, kurie bus naudojami ilgesnį laiką.

Be automobilių, taip pat bus mažinamos komandų eksploatacinės išlaidos – ribojant personalo kiekį, mažinant logistikos ir transportavimo išlaidas, didinant vietinių objektų naudojimą ir gerinant duomenų ryšį, kad būtų palengvintas nuotolinis inžinerijos darbas.

„Rally1“ automobiliai ir toliau bus gaminami pagal dabartinę erdvinio rėmo važiuoklę, tačiau bus sukonstruoti taip, kad gamintojai galėtų naudoti įvairias jėgainės. Automobilis galės būti varomas įprastu vidaus degimo varikliu, hibridine sistema arba tik elektros varikliu. Taip pat manoma, kad automobiliuose bus montuojami sukimo momento jutikliai, kad būtų galima suvienodinti technologijas tuo atveju, jei gamintojai pasirinktų naudoti skirtingas jėgaines.

Pagal naujas taisykles, ant važiuoklės bus galima sumontuoti beveik bet kokio serijinio automobilio kėbulą, tad varžybose hečbekai galėtų varžytis su sedanais ar visureigiais.

Spėjama, kad 2027 m. automobilių greitis bus mažesnis nei dabartinių, tačiau panašus į tų automobilių, kurie buvo naudojami 2012–2016 m.

Pagal naują reglamentą sukurtus automobilius komandos arba gamintojai galės naudoti tiek Pasaulio ralio, tiek Pasaulio ralio-kroso čempionatuose.

„Šiandien patvirtintos taisyklės yra labai svarbios ilgalaikiam FIA Pasaulio ralio čempionato augimui. Jos sukuria pagrindą įdomiai ateičiai, orientuotai į kaštų valdymą, tvarumą ir dalyvavimo augimą aukščiausiame ralio lygyje“, – sakė FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas.

FIA taip pat patvirtino, kad nuo kitų metų čempionate bus naudojama pakoreguota taškų sistema.

Šiemet įsigaliojusi nauja taškų sistema sukėlė daug diskusijų tiek lenktynininkų, tiek sirgalių tarpe.

Čempionato dalyviai taškus galėjo iškovoti šeštadienį ir sekmadienį. Šeštadienio pabaigoje 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 taškai buvo skirti geriausiems dešimčiai ekipažų, tačiau tik tiems, kurie finišuodavo šeštadienį ir sekmadienį.

Sekmadienį buvo taikoma atskira taškų sistema (7-6-5-4-3-2-1), skirta septyniems greičiausiems ekipažams ir dar papildomi taškai (5-4-3-2-1) už geriausius rezultatus paskutiniame ralio greičio ruože.

Šiemet aptarus galimus pokyčius, buvo patvirtinta pakoreguota taškų sistema, kuri įsigalios nuo kitų metų. Tad jau kitame sezone taškai bus skiriami pagal bendrą ralio klasifikaciją dešimčiai greičiausių ekipažų: 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1.

Papildomi taškai bus skiriami penkiems greičiausiems ekipažams sekmadienį. Toliau galios taškų sistema už geriausius rezultatus paskutiniame greičio ruože. Tad vienas ekipažas galės daugiausiai iškovoti 35 taškus.