FIA raginama anuliuoti rezultatus tų sportininkų, dėl kurių veiksmų sustabdomos varžybos

Arūnas Brasas

5/24/2024

Monakas Formulė-1
Monakas Formulė-1

© Jake Grant / Pirelli

Dalis F-1 lenktynininkų ragina FIA imtis veiksmų ir Monake griežčiau bausti tuos sportininkus, dėl kurių veiksmų būna sustabdomi važiavimai.

Važiavimų metu, ypač Monako trasoje, dėl incidentų pradedamos mojuoti raudonos vėliavos gali sugadinti pasirodymą daugeliui lenktynininkų.

Vieniems tiesiog nepasiseka suvaldyti automobilio, o kiti incidentus sukelia tyčia. Štai 2006 m. Michaelis Schumacheris tyčia sustojo „Rascasse“ posūkyje, kad sutrukdytų tuometiniam varžovui Fernando Alonso pagerinti rezultatą ir galbūt iškovoti „pole“ poziciją.

Tuomet nustatę, jog tai buvo tyčinis veiksmas, teisėjai skyrė M. Schumacheriui baudą ir jis lenktynes turėjo pradėti iš rikiuotės galo.

Tačiau ne visada pavyksta nustatyti, ar sportininkas tyčia sukėlė incidentą. Dėl 2014 m. Nico Rosbergo incidento trasoje buvo mojuojamos geltonos vėliavos, tad Lewisas Hamiltonas negalėjo pagerinti savo rezultato. Incidentas įvyko ir 2022 m., kuomet dėl Sergio Perezo klaidos ir avarijos jo komandos draugas Maxas Verstappenas neteko galimybės iškovoti „pole“ pozicijos.

Praeityje buvo siūloma imti pavyzdį iš „IndyCar“ čempionato, kur teisėjai anuliuoja geriausią rezultatą to sportininko, dėl kurio kaltės įvyksta incidentas ir dėl to trasoje mojuojamos raudonos vėliavos.

„Ferrari“ lenktynininkas Carlosas Sainzas mano, kad FIA ir teisėjai turėtų rimtai apsvarstyti tokią idėją ir bausti tuos, kurie Monake sukelia incidentus.

„Buvo ne vienas atvejis miesto trasose, kuomet mes, lenktynininkai, pastebėjome, jog incidentai buvo sukelti tyčia“, - kalbėjo C. Sainzas.

„FIA atstovai galbūt abejoja, tai buvo padaryta tyčia ar ne, tuo tarpu mes, lenktynininkai, puikiai žinome kada tai padaroma tyčia, o kada ne. Tad bus įdomu pažiūrėti, kaip jie reaguos šį savaitgalį.“

„Monake tai visada diskutuotina tema. Tikiuosi, kad dėl paties šou ir tiesiog sąžiningos kovos, visose kvalifikacijos dalyse nebus perdėtai rizikuojama.“

Kad į incidentus reiktų pažvelgti atidžiau ir bausti griežčiau, mano GPDA direktorius ir „Mercedes“ lenktynininkas George‘as Russellas.

„Kvalifikacijoje teisėjai visada anuliuoja mūsų rato įveikimo laikus, kai išvažiuojame už trasos ribų. Jei tu esi tas žmogus, dėl kurio veiksmų trasoje mojuojamos geltonos ar raudonos vėliavos, tavo geriausi rato įveikimo laikai turėtų būti anuliuoti. Daugiau neturiu ką pasakyti“, - sakė G. Russellas.

Brito nuomonei pritaria ir „Alpine“ komandos atstovas Estebanas Oconas.

„Jei neklystu, FIA jau svarstė šį klausimą. Mes jau aptarėme tai lenktynininkų susirinkimuose. Manau, kad reiktų rimčiau reaguoti į tuos atvejus, kai dėl vieno ar kito sportininko veiksmų trasoje mojuojamos raudonos vėliavos. Praeityje matėme ne vieną atvejį, kai dėl tokių dalykų kiti praranda galimybę užfiksuoti rezultatą. Todėl manau, kad FIA turėtų rimčiau į tai pažiūrėti“, - kalbėjo prancūzas.