FIA su gamintojais aptars galimybę grįžti prie V8 variklių
Arūnas Brasas
9/4/2025


© Aston Martin F1 Team
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) ir „Formulės 1“ čempionate dalyvaujantys gamintojai aptars galimybę ateityje sugrįžti prie V8 variklių.
Nuo 2026 m. „Formulėje 1“ bus naudojamos naujos jėgainės, kuriose bus beveik 50/50 vidaus degimo ir elektros energijos derinys. Tačiau FIA jau galvoja, kas bus toliau, nes ją ir toliau neramina hibridinių jėgainių kaina, jų sudėtingumas ir svoris.
Po pirmo susitikimo Bahreine, federacija rugsėjo 11 dieną vėl ketina susitikti su gamintojais ir aptarti galimybę grįžti prie V8 motorų.
Manoma, kad pagrindinis pasiūlymas bus pereiti prie supaprastinto 2,4 litro V8 variklio (su turbokompresoriumi arba be jo), naudojančio tvarius degalus. Automobilyje taip pat būtų sumontuota daug paprastesnė, palyginus su dabartine MGU-K, KERS tipo hibridinė sistema.
„Mums V8 yra realybė“, – šiemet sakė FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas. „Šiuo klausimu esu labai optimistiškai nusiteikęs, džiaugiuosi tuo. FOM („Formula One Management“) šią mintį palaiko, o komandos supranta, kad tai teisinga kryptis.“
„Turime tai padaryti greitai. Reikia trejų metų, tad tikiuosi, kad iki 2029 m. jau turėsime rezultatą. Tačiau degalai taip pat labai brangūs, tad turime būti itin atsargūs šiuo klausimu.“
Nors M. Ben Sulayemas nori kuo greičiau pereiti prie naujos variklių formulės, manoma, kad dauguma gamintojų daug atsargiau vertina tokias permainas.
Nepaisant to, kad 2026 m. jėgainėse nebeliks sudėtingo MGU-H elemento, naujų jėgainių kūrimas buvo itin brangus procesas, prie kurio dar prisideda ir didelės išlaidos tvariems degalams, kurie taip pat bus naudojami nuo kitų metų.
Kaip skelbia „Motorsport.com“, dauguma variklių gamintojų nėra prieš supaprastinto V8 variklio idėją, tačiau jie mano, kad tokius motorus čempionate būtų galima naudoti anksčiausiai 2030 m. arba 2031 m.
Dalis gamintojų nėra patenkinti, kad kalbos apie perėjimą prie V8 variklių užgožia atliktą darbą kuriant naujas jėgaines, kurios bus naudojamos nuo 2026 m.
FIA ir gamintojai taip pat ketina apsvarstyti tvarių degalų klausimą. Ketinama pasikalbėti apie tai, kaip nuo 2027 m. sumažinti naujų biodegalų gamybos kainą, nors kartu pripažįstama, kad pažangiausių technologijų vystymas visada pareikalaus didelių pradinių investicijų, o vėliau kaštai natūraliai mažės.