FIA svarstė galimybę labiau sumažinti F-1 automobilių padangas


© FIA
FIA vienviečių automobilių technikos direktorius Janas Monchaux prasitarė, kad federacija svarstė galimybę F-1 automobilių padangas sumažinti nuo 18 iki 16 colių.
Praėjusią savaitę FIA pateikė daugiau detalių apie pokyčius, kurie laukia 2026 m. Pagal vieną iš naujų taisyklių punktų, priekinių F-1 automobilio padangų plotis sumažės 25 mm, o galinių – 30 mmm.
FIA svarstė galimybę dar labiau sumažinti padangas, tačiau nusprendė to nedaryti baimindamasi, kad išaugus jėgainės galiai, gali kilti rimtų problemų su padangomis.
„Nenorėjome, kad 2026 m. pradžioje padangos keltų rūpesčių“, - sakė J. Monchaux. „Naujos jėgainės, bent jau kol kas ant popieriaus, išsiskirs didele galia. Tad mes tiesiog nerimavome dėl daug mažesnių padangų.“
2017 metais „Formulėje-1“ buvo padidintas padangų plotis. O po penkerių metų jos tapo didesnės – pereita nuo 13 prie 18 colių ratų.
„Vienu metu mes svarstėme pereiti prie 16 colių. Perėjus prie tokio dydžio ratų, greičiausiai būtų kilę problemų su padangų perkaitimu ir tai būtų buvusi pagrindinė diskusijų tema 2026 m. sezono pradžioje.“
„Padangų dydį sumažinome ne taip stipriai, kaip planavome anksčiau. Nenorėjome per daug nukrypti nuo mums gerai žinomo produkto, kurį šiuo metu turime ir kuriuo esame gana patenkinti. Jau turime pakankamai pakeitimų, susijusių su varikliais ir važiuokle, todėl nenorėjome dar labiau rizikuoti.“
„Mes nemanome, kad sumažintas padangų plotis turės didelės įtakos mechaniniam sukibimui. Kalbame apie nedidelį sumažėjimą, nes padangos bus siauresnės. Bet tai nėra didelis pokytis, kuris mums keltų susirūpinimą.“