FIA tiria Meksikos GP metu įvykusį incidentą

Arūnas Brasas

10/27/2025

Liamas Lawsonas Racing Bulls
Liamas Lawsonas Racing Bulls

© Getty Images / Pirelli

FIA pranešė, kad tiria Meksikos GP metu įvykusį incidentą, kuriame sudalyvavo „Racing Bulls“ sportininkas Liamas Lawsonas ir du trasos maršalai.

Trečiame rate minėtasis L. Lawsonas buvo nemaloniai nustebintas, kai trasoje priešais save išvydo du maršalus.

Jiems buvo nurodyta pašalinti nuolaužas, kurios liko ant važiuojamosios dangos po kelių automobilių susidūrimų pirmajame posūkyje. Tačiau šis nurodymas buvo atšauktas, kai paaiškėjo, kad L. Lawsonas pasuko į techninio aptarnavimo zoną pasikeisti priekinio sparno.

Pravažiavęs tą vietą, kur buvo maršalai, L. Lawsonas komandai radijo ryšiu sakė: „Po velnių, aš galėjau juos užmušti!“

FIA teigia, kad aiškinasi, kodėl tuo metu maršalai vis dar buvo trasoje.

„Po incidento pirmame posūkyje lenktynių kontrolė gavo pranešimą, kad posūkio viduryje yra nuolaužų“, – rašoma FIA pranešime. „Trečiajame rate maršalai buvo perspėti ir pasiruošę įžengti į trasą, kai tik visi bolidai pravažiuos pirmą posūkį.“

„Kai tik paaiškėjo, kad Liamas Lawsonas įvažiavo į techninio aptarnavimo zoną, nurodymas išsiųsti maršalus į trasą buvo atšauktas, o toje vietoje parodyta dviguba geltona vėliava. Šiuo metu vis dar tiriame, kas įvyko po to.“

„Norime pabrėžti pagarbą ir dėkingumą vietinei automobilių sporto asociacijai OMDAI, taip pat „Autodromo Hermanos Rodriguez“ komandai ir jų teisėjams savanoriams, kurie atlieka itin svarbų vaidmenį užtikrinant mūsų sporto saugumą ir sėkmę. Jų profesionalumas ir atsidavimas yra neįkainojami kiekviename renginyje.“

FIA taip pat paaiškino, kodėl lenktynių pabaigoje buvo pasirinkta virtualaus saugos automobilio fazė (VSC), kai trasoje, stadiono zonoje, sustojo Carloso Sainzo „Williams“ automobilis.

VSC fazė buvo paskelbta itin svarbiu momentu – tuo metu Maxas Verstappenas planavo lenkti Charlesą Leclercą. Kai VSC fazė baigėsi, olandas nebeturėjo galimybės aplenkti varžovo, tad finišavo trečias.

„Sainzas apsisuko ir sustojo už trasos ribų, už 14 posūkio, atviroje vietoje“, – sakė FIA atstovas spaudai. „Iš automobilio ėmė rūkti dūmai, o lenktynių kontrolė gavo pranešimus apie gaisro pavojų, todėl tapo aišku, kad reikės maršalų įsikišimo.“

„Pagal standartinę procedūrą, kai maršalai išsiunčiami pašalinti automobilio, lenktynės yra neutralizuojamos – šiuo atveju aktyvuota virtualus saugos automobilio (VSC) fazė, kol bolidas buvo nuvilktas į saugią vietą už atitvarų. VSC buvo atšauktas, kai tik automobilis atsidūrė saugioje zonoje.“