FIM uždraudė šiemet bandyti 2027 m. prototipus
Arūnas Brasas
5/7/2025


© Yamaha Motor Racing Srl
FIM (Tarptautinė motociklų sporto federacija) šią savaitę paskelbė apie keletą 2025 m. „MotoGP“ reglamento pakeitimų. Jie įsigaliojo nuo balandžio 29 d.
Dalis pokyčių susiję su sportininkais, kurie grįžta į varžybas po patirtų traumų, bei starto procedūra, kuri sukėlė daug diskusijų Ostino trasoje, JAV.
FIM taip pat paskelbė sprendimą dėl motociklų prototipų, kuriuos gamintojai jau kuria 2027 m. sezonui, bandymų. 2027 metais „MotoGP“ čempionato dalyvių laukia dideli techniniai pokyčiai – variklių darbinis tūris sumažės iki 850 kub. cm, bus sumažinti aerodinaminiai elementai ir atsisakyta aukščio reguliavimo sistemų.
Nors kai kurie gamintojai jau yra pažengę kuriant pirmuosius 2027 m. motociklų prototipus, buvo sutarta, kad šie motociklai negali būti bandomi trasoje iki 2025 m. sezono pabaigos.
„Gamintojai susitarė, kad 2025 m. sezono metu jie nebandys 2027 m. specifikacijos motociklų. Tai reiškia, kad 2027 m. specifikacijos motociklų bandymai bus atliekami tik nuo 2025 m. lapkričio 17 d.“
2025 m. sezonas baigsis Valensijoje lapkričio 16 d., tačiau pirmieji 2026 m. priešsezoniniai bandymai toje pačioje trasoje numatyti lapkričio 18 d.
Be naujo techninio reglamento, „MotoGP“ dalyviams nuo 2027 m. padangas tieks „Pirelli“, kuri pakeis dabartinį padangų tiekėją „Michelin“.
„Pirelli“ dar šį sezoną atliks pirmuosius padangų, skirtų galingiausiai klasei, bandymus. Tokiems važiavimams gamintojai pateiks 1000 kub. cm motociklus be aukščio reguliavimo įrenginių ir su supaprastinta aerodinamika. Jais važiuos komandų bandytojai.
Bandymus, kuriuos finansuos „Pirelli“, planuojama surengti Aragono trasoje, tačiau tiksli data dar nenustatyta. Manoma, kad pirmieji bandymai bus surengti po Aragono GP lenktynių.