„Formulė-1“ ateityje gali atsisakyti baterijų


© Zak Mauger / Stake F1 Team
„Formulės-1“ vadovas Stefano Domenicali užsiminė apie tai, kad pradėjus naudoti tvarius degalus, čempionatas ateityje gali atsisakyti baterijų ir grįžti tik prie vidaus degimo variklių.
Vakar FIA paskelbė daugiau detalių apie naujas su važiuokle susijusias taisykles, kurios įsigalios nuo 2026 m. kartu su prieš dvejus metus paskelbtomis variklių taisyklėmis. Elektros energija sudarys daug didesnę jėgainės galios dalį, beveik tiek pat, kiek ir vidaus degimo variklis, kuris nuo 2026 m. bus varomas sintetiniais degalais.
S. Domenicali tikisi, kad jei sintetinių degalų naudojimas pasiteisins, F-1 galės atsisakyti hibridinės sistemos ir vėl naudoti tik vidaus degimo variklius.
„F-1 visada buvo laikoma čempionatu, kuriame naudojami lengviausi ir geriausi automobiliai, todėl, jei tvarūs degalai pasiteisins, galime atsidurti tokioje situacijoje, kai baterijų mums tiesiog nebereikės“, - duodamas interviu CNBC sakė S. Domenicali.
Hibridinė jėgainė pirmą kartą „Formulėje-1“ buvo pristatyta 2009 m., o dabartiniai V6 hibridiniai varikliai naudojami nuo 2014 m.
Prieš ketverius metus FOM susitarė dėl ilgalaikės rėmimo sutarties su „Saudi Aramco“. Saudo Arabijos valstybinė naftos kompanija kuria tvarius degalus, skirtus naudoti F-1 ir žemesnės kategorijos čempionatuose.
S. Domenicali neigia, kad F-1, skatindama naudoti tvarius degalus, o ne elektros energiją, siekia didesnės naudos „Aramco“ kompanijai.
„Mes nedarome to, kad kažkam įsiteikti, o galvojame apie geriausią ateitį visiems“, - sakė jis. „Tai labai sudėtinga tema, todėl turime būti apdairesni nei daugelis žmonių, kurie kalba nežinodami šio perėjimo sudėtingumo.“
Paskelbus variklių reglamentą, kuris įsigalios nuo 2026 m., šeši jėgainių gamintojai pasirašė sutartį dėl dalyvavimo F-1. Prie esamų keturių gamintojų prisijungs „Ford“ ir „Audi“. O „General Motors“ išreiškė norą gaminti variklius nuo 2028 m.