G. Russello prognozė: Kitąmet pamatysite daugiau lenkimų keistose vietose

Arūnas Brasas

11/14/2025

Formulė 1
Formulė 1

© FIA

„Mercedes“ komandos sportininkas George’as Russellas mano, kad kitais metais, kai įsigalios naujas techninis reglamentas ir neliks DRS sistemos, pamatysime daugiau lenkimų „keistose vietose“.

Nuo kito sezono čempionate įsigalios tiek naujas važiuoklės, tiek variklių techninis reglamentas. Be to, kad automobiliai svers 30 kg mažiau, jų jėgainės galia bus padalinta vienodu santykiu tarp vidaus degimo ir elektros variklio.

Kitais metais sportas taip pat atsisveikins su DRS. Vietoje jos nauji automobiliai turės aktyvią aerodinamiką. Lenkimams bus galima pasinaudoti nauja sistema („manual override system“), kur panaši į „IndyCar“ čempionate naudojamą „push to pass“ sistemą.

G. Russellas mano, kad įsigaliojus naujoms taisyklėms, lenktynės bus geresnės.

„Manau, kad kitais metais matysime daugiau lenkimų, bet daugiau lenkimų keistose vietose – tokiose vietose, kur jų anksčiau niekada nebūdavo“, – sakė jis.

„Jeigu automobilio baterija bus išsikrovusi, o už jo važiuojantis varžovas turės daugiau energijos tam tikroje trasos dalyje, jis galės aplenkti posūkyje, kuriame anksčiau toks manevras būtų buvęs neįmanomas.“

„Kalbant apie naują sistemą, sunku pasakyti, bet esame sakę, kad mums nepatinka lenkimai, atlikti naudojant DRS. Manau, kad dėl kitąmet įsigaliosiančių taisyklių lenktynės bus geresnės.“

Kadangi kitąmet bus naudojami nauji automobiliai, „Pirelli“ jiems taip pat kuria naujas padangas. Nors ratlankių dydis ir toliau išliks 18 colių, padangos bus siauresnės.

Paklaustas, ar turi kokių pageidavimų „Pirelli“, G. Russellas teigė, kad lenktynininkai visada išliks savanaudžiai.

„Mes, lenktynininkai, esame savanaudžiai – norime geriausių, greičiausių ir maloniausiai valdomų automobilių“, – sakė jis. „Esame tik 20 lenktynininkų, o sportą kas savaitę seka per 100 milijonų žmonių.“

„Nežinau koks turėtų būti tobulas sprendimas. Jeigu galėtume magiškai sukurti padangas, jei lenktynėse reiktų įveikti 60 ratų, kietos padangos turėtų atlaikyti 30 ratų ir tada staigiai nusidėvėti, vidutinės – 20 ratų ir staigiai nusidėvėti, o minkštos – 10 ratų ir tada staigiai nusidėvėti.“

„Jeigu tai būtų įmanoma, tikriausiai tai būtų tobulas scenarijus, o lenktynininkai galėtų rinktis skirtingas strategijas. Bet suprantu, kad „Pirelli“ tikrai nėra lengva – sukurti padangas, kurios tiktų skirtingoms trasoms, skirtingiems dangos paviršiams. Tai labai sudėtinga.“

„Jei visų trasų asfaltas būtų vienodas, jiems būtų daug lengviau sukurti padangas, kurios atitiktų tokius kriterijus.“