G. Steineris: reikia keisti „Haas“ komandos modelį


© Haas F1 Team / LAT Images
Buvęs „Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris kovą su devyniomis „Formulės-1“ komandomis prilygino „ėjimą į susišaudymą su peiliu“, todėl mano, kad reikia keisti ekipos modelį.
Komandos savininkas Gene Haas nusprendė nepratęsti sutarties su G. Steineriu ir nauju vadovu paskyrė Ayao Komatsu, savo sprendimą motyvuodamas prastais rezultatais, dėl kurių ekipa praėjusiais metais užėmė paskutinę 10 vietą konstruktorių įskaitoje. Nors G. Steineris teigė suprantantis, kodėl rezultatai buvo laikomi nepatenkinamais, pasak jo, „Haas“ ekipai reikia papildomų investicijų, kad ji neatsiliktų nuo varžovų.
„Praėjusiais metais sekėsi prastai, aš tai žinojau, nesu neišmanėlis“, - sakė G. Steineris, duodamas interviu amerikiečių leidiniui „Racer“. „Bet ir iš mano pusės, ką galiu padaryti, kad reikalai pagerėtų? Visi žino, į ką kitos komandos investavo kur kas daugiau. Tad mes ėjome į susišaudymą su peiliu rankose.“
„F-1 per pastaruosius penkerius metus pasikeitė, o įsigaliojus biudžeto luboms viskas vyksta viena kryptimi. Žmonės klausia: „Ar jūs neviršijate biudžeto lubų?“. Bet tai nieko nebereiškia. Dabar jums reikia neviršyti biudžeto viršutinės ribos CapEx (kapitalo išlaidų) ir OpEx (veiklos išlaidų) srityse, nes jums reikia investuoti į CapEx, kad sumažintumėte savo OpEx, kad būtumėte efektyvūs. Tai vienintelis būdas tai padaryti. Komandos naudojamas modelis buvo fantastiškas prieš 10 metų, dabar jis nebėra fantastiškas. Jį reikia keisti.“
Paklaustas, ką darytų „Haas“ komandoje, jei jam būtų suteikta laisvė daryti bet kokius, jo manymu, reikalingus pakeitimus, G. Steineris teigė, kad kitos ekipos rodo kryptį, kuria dabar reikia judėti.
„Aš pasirinkčiau modelį, kurį taiko visos kitos komandos. Man daugiau nereikia nieko sakyti, nes visi kiti tai daro. Reikėtų investuoti į infrastruktūrą, kad kuo geriau išnaudotumėte savo OpEx išlaidų viršutinės ribos pinigus, tai labai paprasta. Jums tiesiog reikia daryti tai, ką daro kitos komandos, nes visi tai daro.“
„Kaip ir keičiant automobilio koncepciją, kai visoms komandoms reikia eiti viena kryptimi. Taip pat reikia tai daryti ir su komandos struktūra. Ir reikia investuoti, nes rikiuotėje nebėra silpnos komandos.“
G. Steineris mano, kad „Haas“ komandos darbuotojai nėra pakankamai vertinami už savo darbą, ypač prisiminus, jog pernai Nico Hulkenbergas ir Kevinas Magnussenas 11 kartų pateko į paskutinę kvalifikacijos dalį.
„Manau, kad tai, ką „Haas“ pasiekė praėjusiais metais... Žinoma, užimti 10 vietą nėra gerai, bet patekti į paskutinę kvalifikacijos dalį daugiau nei kelis kartus buvo tikrai nemenkas pasiekimas. Dabar, žinant, kokie dideli skirtumai yra infrastruktūroje, tai tikrai gana didelis komandos pasiekimas. Ir tai ne mano nuopelnas, o komandos. Tai parodo, kokie jie geri.“