„General Motors“ susitarė dėl dalyvavimo F-1 čempionate

Arūnas Brasas

11/25/2024

General Motors Cadillac Formulė-1
General Motors Cadillac Formulė-1

© General Motors

„Formulė-1“ patvirtino, kad preliminariai susitarė su „General Motors“ ir jos prekiniu ženklu „Cadillac“ dėl dalyvavimo čempionate nuo 2026 metų.

Pagal susitarimą, GM remiama komanda prisijungs 2026-aisiais kaip komanda, kuri pirks variklius iš kito gamintojo, o nuo 2028 metų pradės pati naudoti savo sukurtas jėgaines. Ekipa bus suburta „Andretti Global“ pagrindu ir savo veiklą vykdys Silverstoune, kur jau yra įkurta bazė.

Pirmadienį F-1 išplatintame pranešime buvo patvirtinta, kad „GM/Cadillac“ ir „Formulė-1“ preliminariai susitarė dėl komandos starto čempionate 2026 metais.

„Atsižvelgdami į „Formulės-1“ augimo planus JAV, visuomet manėme, kad tokio įspūdingo JAV prekės ženklo kaip „GM/Cadillac“ įtraukimas į čempionatą ir GM kaip būsimų jėgainių tiekėjo dalyvavimas gali suteikti papildomos vertės ir susidomėjimo sportu“, – sakė „Liberty Media“ generalinis direktorius Gregas Maffei.

„Mes vertiname „General Motors“ vadovybės ir jų partnerių reikšmingą pažangą siekiant pasiruošti dalyvavimui „Formulėje-1“. Džiaugiamės galėdami tęsti „GM/Cadillac“ komandos paraiškos procesą, kad ji galėtų prisijungti prie čempionato 2026 metais.“

GM prezidentas Markas Reussas pridūrė: „Būdama automobilių sporto viršūnė, „Formulė-1“ reikalauja ribas peržengiančių inovacijų ir meistriškumo.“

„General Motors“ ir „Cadillac“ yra garbė prisijungti prie šios prestižinio čempionato. Mes esame pasiryžę aistringai bei sąžiningai varžytis ir tuo pačiu siekti pakelti sportą į aukštesnį lygį.“

„Tai pasaulinė scena, kurioje galime parodyti GM inžinerijos kompetenciją ir technologinį lyderiavimą visiškai naujame lygmenyje.“

GM atstovai dalyvavo Las Vegaso GP, kur aptarė susitarimą su F-1 ir „Liberty Media“ dėl prisijungimo prie čempionato 2026 metais, kuomet dalyvių gretos išaugs iki 11 komandų.

Amerikos automobilių gamintojas jau ilgą laiką dirbo su „Andretti Global“, rengdamas paraišką dėl dalyvavimo F-1, kuris buvo priimtas FIA, tačiau atmestas pačios F-1, nes paraiška nebuvo laikoma pakankamai vertinga čempionatui.

Tačiau po to, kai komandos įkūrėjas Michaelas Andretti rugsėjį pasitraukė iš užimamo vadovo ir savininko posto bei perdavė kontrolę pagrindiniam savininkui Danui Towrissui, šis kartu su GM tęsė pastangas pateikti labiau įtikinamą pasiūlymą. Šis pasiūlymas buvo preliminariai patvirtintas.

Kad spėtų pasiruošti 2026 metų sezonui, GM su „Cadillac“ turės perimti esamą „Andretti Global“ projektą.

GM taip pat neturės pakankamai laiko, kad galėtų debiuto metu naudoti savo variklius, todėl per pirmuosius du sezonus komanda turės sudaryti sutartį su vienu iš esamų gamintojų. Labiausiai tikėtina, kad amerikiečiai naudos „Ferrari“ arba „Honda“ variklius.