„Genesis“ Portugalijoje sėkmingai atliko ištvermės bandymus

Arūnas Brasas

9/23/2025

Genesis Hypercar
Genesis Hypercar

© Genesis

Prie „Genesis“ komandos prisijungę Dani Juncadella ir Mathysas Jaubertsa pirmą kartą sėdo prie „GMR-001 Hypercar“ automobilio vairo ir išbandė jį Portugalijoje surengtuose ištvermės važiavimuose.

Be jau minėtų dviejų sportininkų, bandymuose dalyvavo ir Pipo Derani bei Andre Lottereris, kurie prie ekipos prisijungė nuo projekto pradžios. Kaip teigiama gamintojo pranešime, per tris dienas trukusius bandymus, naujasis automobilis važiavo 32 val. be ilgesnių pertraukų.

„Pirmą kartą vairuoti „GMR-001 Hypercar“ automobilį buvo kažkas ypatingo“, – sakė M. Jaubertas. „Jis labai galingas, daug galingesnis nei bet kuris automobilis, kuriuo esu važiavęs, bet kartu ir lengvai valdomas.“

„Lengva pajusti ritmą. Buvo lyg sapne. Nuo mažens siekiau patekti į aukščiausią ištvermės lenktynių klasę, tad esu labai laimingas, kad čia esu bei galiu dalintis automobiliu su tokiais nuostabiais lenktynininkais kaip Dani, Pipo ir Andre.“

D. Juncadella pridūrė: „Manau, kad būdami nauji projekto nariai su Mathysu galime daug padėti savo grįžtamuoju ryšiu.“

„Nors neturiu patirties „Hypercar“ klasėje, bet turiu daug patirties ištvermės lenktynėse su įvairiais gamintojais. Jau daugelį metų dirbu aukštos spartos aplinkoje, tad galiu pasidalinti šia patirtimi toliau tobulinant šį automobilį.“

Ištvermės bandymai, įvardinti kaip „svarbus žingsnis „GMR-001“ vystymo procese“. Portugalijoje vykusių važiavimų metu, kai oro temperatūra siekė daugiau nei 29 laipsnius šilumos, buvo patikrintas 3,2 litro V8 variklio su dviem turbinomis aušinimo sistemos patikimumas bei kiti svarbūs elementai.

„Pagrindinis ištvermės bandymų tikslas – įveikti kuo daugiau kilometrų ir pamatyti, kokių problemų gali iškilti pakeliui“, – sakė vyriausiasis inžinierius Justinas Tayloras. „Mes dar tik šeštą ar septintą dieną tobuliname šį automobilį, todėl šiame etape tikimės, kad atsiras problemų, kurias galėsime išspręsti.“

„Manau, kad galime būti patenkinti šių bandymų rezultatais. Nuvažiavome daug kilometrų, tačiau esame tik ankstyvoje automobilio kūrimo stadijoje, todėl su kiekvienu važiavimu sužinome kažką naujo. Šias pamokas galėsime panaudoti kituose važiavimuose.“

Pasak J. Tayloro, dabar dėmesys bus sutelktas į bandymus išgauti daugiau galios.

„Kituose bandymuose daugiau dėmesio skirsime našumo didinimui“, – teigė jis. „Turėsime daugiau galimybių keisti kalibracijas, programinę įrangą, dalis, tad toliau judėsime į priekį. Tuomet galėsime visa tai patikrinti kituose ištvermės bandymuose.“