H. Marko: 2014 m. scenarijus nepasikartos


© LAT Images / Pirelli
„Red Bull“ patarėjas sporto klausimais Helmutas Marko mano, kad 2026 m., kuomet įsigalios naujas techninis reglamentas ir bus naudojami nauji varikliai, nepasikartos 2014 m. scenarijus, kuomet geresnį variklį sukūrusi „Mercedes“ dominavo čempionate.
Nuo 2006 m. iki 2013 m. čempionate buvo naudojami 2,4 l V8 varikliai. Nuo 2014 m. juos pakeitė 1,6 l V6 motorai, kurie naudojami iki šiol.
2014 m. pradėjus naudoti naujus variklius, čempionate dominavo geriausią motorą sukūrusi „Mercedes“, iškovojusi 16 pergalių iš 19. Vokiečių automobilių gamintojo komanda dominavo ne vieną sezoną ir ne kartą triumfavo tiek konstruktorių, tiek lenktynininkų įskaitose.
Užkulisiuose kalbama, kad ir dabar „Mercedes“ yra stipriai pasistūmėjusi į priekį kurdama naują variklį. Tačiau H. Marko nemano, kad vėl pasikartos 2014 m. scenarijus.
„Nemanau, kad pasikartos tai, ką matėme 2014 m., kai „Mercedes“ turėjo 50 AG galingesnį variklį“, - duodamas interviu „GrandPrix247“ sakė H. Marko.
„Kokia iš tikrųjų bus situacija geriau žinosime tik trasoje pamatę 2026 m. automobilius. Bet kol kas pas mus, „Red Bull“, viskas klostosi pagal planą.“
H. Marko teigimu, „Red Bull“ stipriai rizikavo priimdama sprendimą kurti savo variklius.
„Kurti savo F-1 variklį buvo drąsus sprendimas, taip pat ir labai brangus. Todėl ponas Dietrichas Mateschitzas buvo susirūpinęs.“
„Pirma, jis nerimavo dėl to, ar mes galėsime tai padaryti vieni. Antra, dėl išlaidų. Buvo tam tikras susidomėjimas iš kitų gamintojų, kurie kreipėsi į mus dėl bendradarbiavimo. Taigi, kai pasirodė „Porsche“, iš rinkodaros pusės, jie būtų buvę idealūs partneriai.“
„Galų gale tai neįvyko, nes turėjome skirtingas nuomones, kaip viskas turėtų veikti. O jei tai būtų 50/50 partnerystė, nebūtų buvę lengva.“
Nepavykus susitarti su „Porsche“, F-1 komanda pasirašė partnerystės sutartį su „Ford“.
„Po sprendimo nebendradarbiauti su „Porsche“, radome labai gerą partnerį „Ford“, kuris nenorėjo kištis į lenktynių detales, nes ten mes esame geresni,“ – tęsė H. Marko.
„Taigi, turime partnerystę su „Ford“, o jie gali suteikti tam tikrų žinių ir patirties. Pavyzdžiui, galbūt baterijų srityje. Bet jie tik palaiko projektą ir, žinoma, finansuoja. Taigi, tai gera partnerystė.“