„Honda“ naująjį variklį planuoja tobulinti iki „paskutinės akimirkos“
Arūnas Brasas
3/5/2025


© Getty Images / Red Bull Content Pool
„Honda“ savo naująjį F-1 variklį ketina tobulinti iki „paskutinės akimirkos“, 2026 m. sezono pradžios, kai motorą teks homologuoti .
Naujose jėgainėse galios paskirstymas tarp vidaus degimo variklio ir elektrinių komponentų bus labiau subalansuotas. Nors ir toliau bus naudojami 1,6 litro V6 turbininiai varikliai, jų galia bus sumažinta iki maždaug 550 AG, o likusi galia atkeliaus iš elektrinio variklio.
Nors „Honda“, kaip motorų gamintoja, iš čempionato pasitraukė pasibaigus 2021 m. sezonui, ji tęsia bendradarbiavimą su „Red Bull“, kur ir toliau naudoja japonų sukurtus motorus.
Tačiau kitais metais ta pati „Red Bull“ jau naudos kartu su „Ford“ sukurtus motorus. Tuo tarpu „Honda“ taps „Aston Martin“ komandos variklių tiekėja.
„Honda Racing Corporation“ (HRC) F-1 projekto vadovas Tetsushi Kakuda teigia, kad japonų gamintoja jau pasiekė „reikšmingą etapą“ savo naujojo variklio projekte ir intensyviai dirba bandymų poligone, siekdama optimizuoti savo vidaus degimo variklį.
„Mūsų tikslas – pateikti homologacijos dokumentus kitų metų vasarį. Kadangi pradėjome šiek tiek vėliau, norime tęsti darbus iki pat paskutinės akimirkos“, – sakė T. Kakuda.
„Sunku tiksliai pasakyti, kiek pažangos esame padarę, tačiau jau pasiekėme reikšmingą etapą.“
„Kalbant apie tai, kaip mes susitvarkysime su greitu degimu, svarbūs ir su degalais susiję veiksniai. Aplinka smarkiai keičiasi, tad viskas veiks ne taip, kaip anksčiau. Vis dėlto benzininio variklio amžinas tikslas – kuo greičiau sudeginti degalus. Šiuo metu kuriame tinkamą aplinką šiam tikslui pasiekti.“
„Yra keli su laiku susiję svarbūs momentai. Abi pusės turi užbaigti pagrindinių komponentų homologaciją. Deriname veiksmus su jais („Aston Martin“), diskutuojame, kada priimti galutinius sprendimus, ir atitinkamai sudarome grafiką.“
HRC grįžo į savo bazę Jungtinėje Karalystėje, Milton Keinse, kurioje anksčiau vykdė veiklą, kai dirbo su „Red Bull“.
„Honda“ darbai su varikliais dabar vykdomi HRC bazėje Sakuroje bei HRC padalinyje JAV, kuris anksčiau buvo žinomas kaip „Honda Performance Developments“ (HPD).
Manoma, kad japonų bazė Jungtinėje Karalystėje ateityje atliks variklių priežiūrą ir eksploatacinius darbus.