„Honda“ oficialiai pristatė „Prelude-GT“ automobilį
Arūnas Brasas
9/30/2025


© Honda Racing
„Honda“ patvirtino, kad 2026 m. „Super GT“ čempionato „GT500“ klasėje naudos naują automobilį.
Antradienį japonų gamintojas Sugo trasoje pristatė „Prelude-GT“, o trečiadienį bandomuosiuose važiavimuose su juo bus įveikti pirmieji ratai.
Japonijoje jau kurį laiką sklandė kalbos, kad gamintojas „GT500“ klasėje planuoja naudoti naują modelį. Pristačius „Prelude-GT“ tapo aišku, kad nuo 2024 m. naudotas „Civic Type R-GT“ metų pabaigoje bus išleistas į pensiją.
„Honda“ neseniai Japonijoje pradėjo prekiauti nauju „Prelude“ modeliu. Kupė dar šiais metais pasirodys Šiaurės Amerikoje, o Europoje jis debiutuos 2026-aisiais.
„Honda“ praeityje ne vienerius metus „Super GT“ čempionate naudojo „NSX-GT“ modelį, kurį vėliau pakeitė minėtasis „Civic Type R-GT“. Tačiau su juo gamintojui nepavyko įveikti pagrindinės varžovės „Toyota“, kuri čempionate naudoja „GR Supra“.
Pirmasis sezonas su „Civic“ buvo gana sėkmingas. ARTA komanda su Tomoki Nojiri ir Nobuharu Matsushita iškovojo pergalę Fuji trasoje, o „Team Kunimitsu“ duetas Naoki Yamamoto ir Tadasuke Makino čempionate užėmė antrą vietą.
Tačiau šiemet „Honda“ dar nėra iškovojusi nė vienos pergalės. Geriausias rezultatas buvo ARTA pasiekta antroji vieta Sepange. Iki sezono pabaigos likus vos dviem lenktynėms, gamintojas rizikuoja likti be pergalių pirmą kartą nuo 2016 m.
„Manome, kad dabartinis „Civic Type R-GT“ modelis kitam sezonui galėtų būti dar labiau patobulintas. Tačiau pagal dabartines taisykles, pagal kurias visos komandos varžosi itin aukštame lygyje, matome potencialą pasiekti aukštesnį lygį naudodami naują modelį“, – sakė HRC „Super GT“ projekto vadovas Masahiro Saeki.
„Be to, 2026-ieji yra metai, kai pagal taisykles taps įmanoma tobulinti automobilio aerodinamiką. Praleidus šią galimybę, reikėtų laukti dar kelerius metus, todėl nusprendėme dabar pakeisti bazinį automobilį.“
„Prelude“ sugrįžimas po tiek daug metų mums sukuria naujus iššūkius ir galimybes. Taip pat tikimės, kad „Civic Type R“ gerbėjai ir toliau rems mūsų pastangas „Super Taikyu“ ir „TCR“ serijos varžybose, kurios vyksta visame pasaulyje.“
Manoma, kad „Honda“ bus vienintelė iš trijų „GT500“ klasėje dalyvaujančių gamintojų, kuri 2026 metais naudos visiškai naują modelį. Tuo tarpu „Toyota“ ir „Nissan“ planuoja ir toliau naudoti „GR Supra“ ir „Z NISMO“.
Tačiau tiek „Toyota“, tiek „Nissan“ greičiausiai pasinaudos proga ir naujam sezonui pristatys atnaujintus aerodinamikos paketus.





