„Hyundai“ ateityje gali įžengti į „Formulės-E“ čempionatą

Arūnas Brasas

1/5/2025

McLaren Formulė-E
McLaren Formulė-E

© Alastair Staley / Formula E

Užsienio žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ gali įžengti į „Formulę-E“. Tiesa, tai greičiausiai įvyktų tik 2028 m., kai čempionate bus pradėti naudoti naujos kartos „Gen4“ automobiliai.

Gandai apie pokyčius Pietų Korėjos gamintojo programoje sklando jau seniai. Pasaulio ralio čempionate (WRC) jis varžosi nuo 2014 metų. O 2021-2022 m. dalyvavo elektra varomų kėbulinių automobilių čempionate, tačiau iš jo pasitraukė.

Praėjusių metų rugsėjį gamintojas paskelbė apie naujus planus. Nuo kitų metų jis dalyvaus ištvermės varžybose ir dalyvaus Pasaulio ištvermės lenktynių (WEC) bei Amerikos IMSA čempionatuose. Naujasis automobilis bus sukurtas pagal LMDh reglamentą, o minėtuose čempionatuose gamintojas varžysis su jam priklausančiu „Genesis“ prekiniu ženklu.

„Hyundai“ taip pat jau paskelbė apie pasirašytas sutartis su lenktynininkais Andre Lottereriu ir Pipo Derani. Būtent A. Lottereris turi daug patirties ne tik WEC, bet ir „Formulės-E“ čempionate. Tad sutartis su juo gali būti užuomina apie gamintojo planus ateityje.

Kaip skelbia vokiečių portalas „E-Formula“, „Hyundai“ jau pradėjo diskusijas su dviem „Formulės-E“ komandomis – „McLaren“ ir „DS Penske“. Pastaroji naudoja „DS Automobiles“ sukurtus elektra varomus variklius. Šis gamintojas, kaip ir „Maserati“, priklauso „Stellantis“ grupei. Tačiau iki šiol tik „Maserati“ paskelbė apie savo įsipareigojimą dalyvauti „Formulės-E“ čempionate. Tad amerikiečių „Penske“ komandai ateityje gali prireikti ieškotis naujo variklių tiekėjo.

„McLaren“ atstovai anksčiau yra sakę, kad britų automobilių gamintojas neketina pats gaminti variklių, o dabar jie turi pasirašę sutartį su „Nissan“, kuri po 2026 m. sezono greičiausiai bus pratęsta dar dviem metams. O nuo 2028 m. komanda bus laisva rinktis kitą gamintoją ir juo gali tapti būtent „Hyundai“.