Ilgalaikė „Hyundai“ ateitis WRC čempionate išlieka neaiški

Arūnas Brasas

8/18/2025

Adrienas Fourmaux Hyundai
Adrienas Fourmaux Hyundai

© Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Toliau netyla spėlionės, ar pasibaigus kitų metų Pasaulio ralio čempionato (WRC) sezonui „Hyundai“ liks toliau varžytis.

Po to, kai paaiškėjo, kad Pietų Korėjos gamintojas su savo prekiniu ženklu „Genesis“ nuo kitų metų varžysis Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC), imta diskutuoti apie tai, ar jis liks ralio varžybose. Bet prieš Suomijos ralį gamintojas patvirtino, kad artimiausiu metu neplanuoja trauktis.

„Hyundai“ patvirtino savo įsipareigojimą likti WRC čempionate iki 2026 metų galo. Tačiau daug didesnis klaustukas kybo ties 2027-aisiais, kai čempionate įsigalios naujas techninis reglamentas.

Nuo 2027 m. galingiausios klasės automobilio kaina bus ribojama iki 345 000 eurų. Jų galia taip pat sumažės, nes iš pradžių jie bus komplektuojami su vidaus degimo varikliu, šiuo metu naudojamu „Rally2“ automobiliuose.

Tikimasi, kad naujas techninis reglamentas galios iki dešimties metų. FIA taip pat nurodė, jog ateityje galbūt bus galima naudoti ir kitokios jėgaines. Tai galėtų būti motoras su hibridine sistema arba tik elektra varomas variklis. Tačiau kol kas federacija nėra patvirtinusi, kada gamintojams bus suteikta daugiau laisvės renkantis jėgainės tipą.

Esant dabartinei situacijai, tikėtina, kad 2027 ir 2028 m. galingiausioje WRC klasėje bus naudojamas tik paprastas vidaus degimo variklis, nebent keli gamintojai kreiptųsi į FIA, kad ši paspartintų pokyčius ir leistų alternatyvias energijos sistemas.

„Hyundai“ aiškiai išreiškė savo poziciją, jog „Rally2“ variklių naudojimas gamintojo nedomina.

„Žiūrėsime ar variklių taisyklės bus koreguojamos. Tokiam gamintojui kaip „Hyundai“ automobiliuose reikia daugiau technologijų“, – sakė „Hyundai“ technikos direktorius Francois-Xavieras Demaisonas.

„Hyundai“ nori skatinti principą „laimėk sekmadienį, parduok pirmadienį“. Bazinis automobilis, kurį FIA siūlo naudoti 2027-aisiais, mūsų nedomina“, – pridūrė jis.

F.-X. Demaisonas pabrėžė, kad FIA turėtų apsvarstyti galimybę leisti naudoti alternatyvias jėgaines, nes priešingu atveju „Hyundai“ gali visiškai pasitraukti iš WRC.

„Jei sprendimas bus priimtas greitai, taisyklės gali būti pakoreguotos 2028 metams. Bet tai ne mūsų rankose“, – sakė F.-X. Demaisonas.

Iš dabartinių WRC komandų tik „Toyota“ yra patvirtinusi, kad jau kurį laiką dirba prie 2027 m. automobilio.