Indijos kompanija „Bajaj Auto“ gali išgelbėti KTM
Arūnas Brasas
5/21/2025


© Rob Gray (Polarity Photo) / KTM
Indijos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad „MotoGP“ čempionate dalyvaujančio motociklų gamintojo KTM įsiskolinimus gali apmokėti „Bajaj Auto“.
KTM yra atsidūręs sunkioje finansinėje padėtyje – gamintojo skolos viršija 2 mlrd. eurų.
Nuo praėjusios žiemos Austrijos gamintojas buvo priverstas atleisti darbuotojus, sustabdyti gamybą ir pertvarkyti valdybą. Tačiau šių metų pradžioje KTM sulaukė geros žinios Austrijos regioniniuose teismuose – kreditoriai patvirtino restruktūrizavimo planą.
Pagal šį planą iki 2025 m. gegužės 23 d. KTM turi grąžinti 30 proc. skolų kreditoriams – tam prireiks apie 600 mln. eurų.
Daugybė kompanijų domėjosi galimybe investuoti į KTM, tačiau oficialiai apie pasiektus susitarimus iki šiol nebuvo paskelbta.
Indijos žiniasklaida skelbia, kad „Bajaj“ paėmė 566 mln. eurų paskolą, kad padėtų KTM padengti skolas.
„Bajaj Auto“ patvirtino, kad paskolą suteikė „JPMorgan Chase“, Singapūro „DBS Bank“ ir „Citigroup“, o tai greičiausiai reiškia, kad Indijos kompanija įgis dar didesnę įtaką KTM viduje.
„Pierer Bajaj AG“ priklauso 74,9 proc. KTM valdančios „Pierer Mobility AG“ akcijų.
„Bajaj Auto“ sureagavo į viešumoje pasirodžiusius pranešimus, tačiau nepatvirtino, kad surinkti pinigai bus naudojami KTM skoloms padengti.
„Tai susiję su įvairiais pranešimais, paskelbtais žiniasklaidos 2025 m. gegužės 18/19 d., bei su reikšmingu mūsų kompanijos akcijų judėjimu BSE Ltd. ir Nacionalinėje Indijos vertybinių popierių biržoje 2025 m. gegužės 19 d.“, - teigiama kompanijos pranešime.
„Šie pranešimai susiję su 566 mln. eurų paskola, kurią gavo mūsų dukterinė kompanija, ir spekuliacijomis, kad šios lėšos bus naudojamos KTM AG restruktūrizavimui finansuoti.“
„Reaguodami į tai norime paaiškinti, kad mūsų valdoma dukterinė kompanija „Bajaj Auto International Holdings BV“ šiuo metu derasi ir svarsto įvairias galimybes dalyvauti KTM AG restruktūrizavime pagal kreditorių patvirtintą planą.“
„Bajaj Auto BV“ dalyvavimas šiame procese tęsiasi. Kompanija pateiks reikiamus pranešimus tinkamu metu pagal 30-ąjį reguliavimo nuostatų punktą.“
KTM lenktynių programų ateitis šiuo metu išlieka neaiški. Vis dėlto kompanija tvirtina neturinti planų pasitraukti iš „MotoGP“, o šiemet patvirtino, kad ruošia 850 kub. cm variklius 2027 metų sezonui, kai čempionate įsigalios naujos taisyklės.