„IndyCar“ čempionate naujas automobilis bus naudojamas nuo 2028 metų
Arūnas Brasas
6/22/2025


© Penske Entertainment: John Cote
„IndyCar“ oficialiai pranešė, kad naujas automobilis čempionate bus naudojamas nuo 2028 metų. Kaip teigiama pranešime spaudai, jis bus lengvesnis ir galingesnis.
Detalės apie naują automobilį komandoms buvo pateiktos šeštadienį, o po to informacija pasidalinta ir su sporto sirgaliais.
„Atėjo laikas naujai „NTT IndyCar“ serijos važiuoklei“, – teigiama oficialiame pranešime spaudai. „DW12 puikiai tarnavo šiai serijai – naudojant ją matėme įspūdingas ratas į ratą kovas ir reikšmingus saugumo patobulinimus. Tačiau neseniai atlikti svarbūs atnaujinimai, nuo aerodinaminės saugumo sistemos iki hibridinės jėgainės, paskatino mus sukurti visiškai naują bolidą.“
Nors naują automobilį lenktynių trasose planuojama naudoti tik nuo 2028 metų, pirmuosius jo bandymus ketinama surengti jau kitų metų pradžioje.
Jei viskas klostysis pagal planą, naujojo automobilio svoris sumažės apie 38–45 kg (apie 11 kg bus sutaupyta dėl lengvesnės pavarų dėžės), o variklio darbinis tūris padidės iki 2,4 litro. Tai bus V6 tipo, dviem turbokompresoriais aprūpintas vidaus degimo variklis. Taip pat bus toliau naudojama hibridinė sistema, pirmą kartą pristatyta 2024 metais.
Dabar į „IndyCar“ automobilius yra montuojamas 2,2 litro darbinio tūrio V6 variklis su dviem turbokompresoriais ir hibridine sistema.
Ateityje pagrindiniai tiekėjai išliks tie patys, kaip ir dabar. „Dallara“ gamins važiuokles, taip pratęsdama bendradarbiavimą, kuris prasidėjo dar 1997 m. „Xtrac“ gamins pavarų dėžes – ši įmonė turi išskirtines teises nuo 2000 m. O PFC toliau komandoms tieks stabdžius.
Paskelbtame pranešime spaudai nebuvo įvardyti variklių tiekėjai. Šiuo metu juos ekipoms tiekia „Chevrolet“ ir „Honda“, tačiau jų sutartys baigiasi po 2026 metų sezono.
„Džiaugiamės tuo, ką bendromis jėgomis sukūrė mūsų inžinieriai ir „Dallara“. Tikime, kad šis automobilis patiks tiek gerbėjams, tiek komandų nariams, kartu išlaikydamas mūsų saugumo standartus ir pagerindamas šou lenktynėse.“
„IndyCar“ pažymėjo tris pagrindines naujojo automobilio kūrimo kryptis: konkurenciją, jėgainių tobulinimą ir saugumą.
Pranešime taip pat pažymėti siekiai – patobulinta hibridinė sistema, galinti ilgiau veikti ir generuoti daugiau galios, ergonomiškesnė lenktynininko vieta su geresne sėdėjimo padėtimi, geriau integruota aerodinaminė saugumo sistema bei naujos konstrukcijos apsauginis lankas virš lenktynininko galvos.
„IndyCar“ ateityje planuoja paviešinti naujojo automobilio vizualizacijas ir pateikti daugiau informacijos.
Dabartinis bolidas naudojamas nuo 2012 metų, per tą laiką buvo atlikti įvairūs pakeitimai, pritaikant jį šiuolaikiniams sprendimams, tokiems kaip aerodinaminė saugumo ir hibridinė sistemos.