Italijos GP lenktynėse - „McLaren“ taktinė klaida ir C. Leclerco triumfas


© Ferrari
Monzos trasoje, Italijoje, vykusiose F-1 lenktynėse Charlesas Leclercas iškovojo pergalę pasinaudojęs klaidingu „McLaren“ komandos taktiniu sprendimu.
Po starto Lando Norrisas sugebėjo išsaugoti pirmąją vietą, o įveikiant pirmąjį posūkį, už trasos ribų trumpam atsidūrė iš trečios vietos startavęs George‘as Russellas. Grįžęs į trasą britas prarado kelias pozicijas ir nukrito į septintą vietą.
Nespėjus įveikti pirmojo rato, Oscaras Piastri aplenkė komandos draugą L. Norrisą ir tapo nauju lenktynių lyderiu. Minėtasis L. Norrisas pirmame rate prarado poziciją ne tik O. Piastri, bet ir „Ferrari“ atstovui Charlesui Leclercui iš „Ferrari“ komandos.
Pirmame rate grįždamas į trasą G. Russellas apgadino savo priekinį sparną. Nors sportininkas tęsė pasirodymą, dėl apgadinto automobilio britas negalėjo važiuoti maksimaliu tempu. Tad po to, kai jis prarado poziciją Sergio Perezui, britas 11-ame rate pasuko į techninio aptarnavimo zoną, kur komanda pakeitė ne tik padangas, bet ir priekinį sparną. Grįžęs į trasą jis atsidūrė 16-oje vietoje.
Pirmasis iš lyderių grupės į techninio aptarnavimo zoną pasuko L. Norrisas. Iki tol važiavęs trečias, britas su nauju padangų komplektu 15-ame rate į trasą grįžo devintoje vietoje.
Dar po vieno rato sustojimus atliko ir C. Leclercas bei Lewisas Hamiltonas. Grįžęs į trasą su naujomis padangomis, C. Leclercas atsidūrė už L. Norriso septintoje vietoje.
Lenktynėse iki tol pirmavęs O. Piastri savo pirmąjį sustojimą atliko 17-ame rate. Grįžęs į trasą jis atsidūrė ketvirtoje vietoje, bet prieš savo pagrindinius varžovus - L. Norrisą ir C. Leclercą.
Klydęs trasoje L. Norrisas, savo antrąjį sustojimą atliko 33-ame rate ir po jo į trasą sugrįžo penktoje vietoje. Tuo tarpu jo varžovai neskubėjo dar kartą keistis padangų.
„McLaren“ vis dėlto nusprendė, atsisakyti plano naudoti tik vieno sustojimo taktiką ir savo antram sustojimui 39-ame rate pakvietė O. Piastrį. Lenktynėse pirmavęs australas sustojimo metu prarado lyderio poziciją ir į trasą grįžo trečioje vietoje. Jis į priekį praleido „Ferrari“ sportininkus C. Leclercą ir C. Sainzą.
Lenktynėms artėjant prie pabaigos, tik vieną sustojimą atlikęs C. Sainzas prarado poziciją ne tik O. Piastri, bet ir kitam „McLaren“ sportininkui L. Norrisui.
Atsidūręs antroje vietoje, O Piastri bandė vytis lyderį C. Leclercą. Likus dešimčiai ratų iki finišo, juos skyrė 10 sek. Nors australas buvo greitesnis trasoje, C. Leclercui pavyko sėkmingai finišuoti pirmoje vietoje ir antrą kartą savo karjeroje triumfuoti Monzos trasoje su „Ferrari“ komanda.
Taip ir nespėjęs pavyti varžovo, O. Piastri finišo liniją kirto antras, o trečia vieta atiteko jo komandos draugui L. Norrisui.
Varžybų pabaigoje pralaimėjęs dvikovas „McLaren“ sportininkams, C. Sainzas liko ketvirtoje vietoje, o penketuką užbaigė „Mercedes“ atstovas L. Hamiltonas.
Už pirmojo penketuko liko čempionate vis dar pirmaujantis Maxas Verstappenas. O už jo finišo liniją septintoje ir aštuntoje vietose lenktynes baigė G. Russellas bei antrasis „Red Bull“ komandos narys S. Perezas.
Dešimtuką užbaigė ir paskutinius taškus iškovojo „Williams“ sportininkas Alexas Albonas ir „Haas“ ekipos narys Kevinas Magnussenas.