J. Allisonas: 2026 metais padangos išliks pagrindinė našumą ribojanti dalis
Arūnas Brasas
8/25/2025


© Getty Images / Mercedes-Benz
„Mercedes“ technikos direktorius Jamesas Allisonas pakomentavo 2026 m. reglamentus ir iššūkius, su kuriais tikisi komanda susidurti kitą sezoną.
Jo teigimu, padangos ir toliau bus svarbiausias faktorius siekiant didesnio našumo bei pridūrė, kad gera jėgainė bus mažiau svarbi nei važiuoklė ar automobilio aerodinamika.
„Yra dalykų, kurie pasikeis į gerąją pusę“, – kalbėjo „Mercedes“ specialistas. „Dabartinė formulė, kai tiesiosios pabaigoje varikliai patiria labai dideles apkrovas, išnyks. Tiesiosios pabaigoje apkrovos bus kur kas mažesnės, kas bus naudinga visiems. Bet kiti dalykai vystysis jautresne kryptimi.“
2026 m. automobiliai sulauks daug reikšmingų pakeitimų, tarp jų – jėgainė, kurios galia bus tolygiai padalinta tarp vidaus degimo variklio ir elektros variklio. Be to, aktyvioji aerodinamika leis sportininkams keisti režimus, padėsiančius sumažinti arba padidinti prispaudžiamąją jėgą.
„Žinoma, turėsime kuo geriau perprasti naują važiuoklę ir aerodinamiką. Tai pagrindinis faktorius. Tačiau padangos ir toliau išliks ta grandinės dalis, kuri sugers viską, ką darysime.“
Siekiant sumažinti pasipriešinimą ir svorį, nuo kitų metų padangų plotis bus sumažintas 25 mm priekyje ir 30 mm gale. Tai reiškia, kad sumažės ir padangos kontakto su asfaltu plotas.
„Turėti siauresnes padangas, kad sumažintum pasipriešinimą, reiškia, kad padangoms teks didesnis krūvis“, – tęsė J. Allisonas.
„Kadangi pagal taisykles nebegalėsime naudoti padangų šildytuvų, „Pirelli“ turės sukurti tokią gumą, kuri gerai veiktų esant žemesnei temperatūrai nei dabartinės padangos. Tad kitąmet tai greičiausiai bus tiek pat svarbu, kaip ir šiemet, net jei kai kurie aspektai ir pagerės.“
„Pirelli“ jau išbandė siauresnes padangas, tačiau „Mercedes“ lenktynininkui George’ui Russellui jos didelio įspūdžio nepaliko.
„Keletas lenktynininkų jau išbandė 2026 m. padangas, kurios bus siauresnės, kad padėtų sumažinti pasipriešinimą“, – sakė jis. „Buvo sudėtingiau nei su dabar naudojamomis plačiomis padangomis.“
„Jos buvo akivaizdžiai prastesnės, nes yra daug siauresnės. Tikimės, kad per artimiausius mėnesius jos bus patobulintos.“