J. Herbertas nepatenkintas sportininkų elgesiu pirmame rate po starto

Arūnas Brasas

11/3/2025

Startas Meksika
Startas Meksika

© McLaren Racing

Buvęs lenktynininkas Johnny Herbertas nėra patenkintas sportininkais, kurie „piktnaudžiauja“ F-1 taisyklėmis pirmame lenktynių rate po starto.

Tai, kas įvyko pirmame Meksikos GP lenktynių rate sukėlė daug diskusijų. Tuomet dėl aukštų pozicijų kovoję Charlesas Leclercas ir Maxas Verstappenas išlėkė iš trasos ir kirto pirmuosius posūkius.

C. Leclercas ir M. Verstappenas į trasą grįžo atitinkamai pirmoje ir trečioje vietose, tačiau abu užleido pozicijas – C. Leclercas „McLaren“ lenktynininkui Lando Norrisui, o M. Verstappenas – Lewisui Hamiltonui. Nei vienas iš jų už veiksmus pirmame posūkyje nebuvo nubausti.

Tuo tarpu minėtasis L. Hamiltonas gavo 10 sekundžių baudą už tai, kad septintame rate, ketvirtame posūkyje, išvažiavo už trasos ribų ir įgijo pranašumą prieš varžovą.

J. Herbertas sukritikavo lenktynininkus, kurie naudojasi tuo, kad FIA teisėjai „užmerkia akis“ į incidentus, įvykstančius pirmame rate.

„Didžiausia problema yra ta, kad žvelgdami į viską, kas nutinka pirmajame posūkyje ar pirmajame rate, jie dažniausiai užmerkia akis, nes padangos tuomet būna šaltos ir jei kas nors nutinka – baudų dažniausiai neskiria“, – duodamas interviu „AdventureGamers“ sakė J. Herbertas.

„Aš su tuo nesutinku. Jie yra patys geriausi pasaulyje, ir, kaip matėme Meksikoje, ar jie visi pirmajame rate pasinaudojo tokia situacija? Tikriausiai taip, nes žinojo, kad viskas praeis be pasekmių.“

„Kai Maxas bandė aplenkti išore ir jam trūko vietos, jis grįžo į trasą nieko nepraradęs. Tada matėme, kaip Charlesas kirto posūkį ir netgi įgijo pranašumą – jis buvo lygiavertėje pozicijoje su Lewisu, bet galiausiai atsidūrė priekyje Maxo. Taigi, jis važiavo antras ir negavo jokios baudos.“

„Jei Lewisas būtų tiesiog sulėtinęs tempą ir praleidęs Maxą, nemanau, kad būtų gavęs baudą. Kai kurie sakė, jog 10 sekundžių bauda buvo per griežta, bet tokios baudos turėtų būti taikomos visiems vienodai, kad ir kokia situacija būtų.“

„Ar kai kuriais atvejais tokia bauda yra per griežta? Taip. Ar buvo per griežta Lewisui? Taip. Bet negalima sakyti: „duokime jam tik penkias sekundes“. Ne, taip negalima daryti.“

„Lenktynininkai žino, kad gali būti baudžiami. Kai pasižiūri į veidrodėlį ir grįžęs į trasą matai, kad tarpas tarp tavęs ir varžovo yra didesnis – akivaizdu, kad įgijai pranašumą.“

J. Herbertas nori, kad taisyklės būtų sugriežtintos, jog lenktynininkai nebegalėtų piktnaudžiauti taisyklėmis pirmame rate.

„Dažniausiai požiūris yra toks, jog dėl veiksmų pirmame rate niekas nieko nedarys, nes tai sudėtinga“, – tęsė jis.

„Problema ta, kad, kaip mačiau iš aprašymo apie įvykius pirmame posūkyje, visi taisyklėmis piktnaudžiavo žinodami, jog nebus jokių pasekmių. Visi žino, kad pirmasis ratas yra beveik kaip „laukiniai vakarai“ – kas ką nori, tas tą daro.“

„Aš nemanau, kad taip elgtis turėtų būti leidžiama, nes tai yra lenktynių dalis. Tai varžybų savaitgalio dalis. Mes juk nekalbame apie „Formulę Ford Festival“. Mes kalbame apie pačius geriausius „Formulės 1“ lenktynininkus pasaulyje. Jie turi gebėti vertinti situaciją, kai padangos dar šiek tiek šaltos, kai kovoji dėl pozicijos įvažiuodamas į pirmuosius posūkius – jei suklysti ir įgyji pranašumą, turi būti bauda.“

„Kai kurie įgijo pranašumą, bet tai nebuvo pripažinta nusižengimu, nes teisėjai į įvykius pirmame rate žiūri kitaip. Aš su tuo nesutinku. Manau, kad tai neteisinga.“

„Jie yra patys geriausi. Jei trasa šlapia, jie sugeba suvaldyti automobilius. Bet kai kalbame apie šiek tiek šaltesnes padangas pirmajame rate...! Tai tiesiog lenktynių dalis. Tiesiog reikia būti protingesniems.“