J. Vowlesas: dėl mažesnių skirtumų tarp komandų, lenkti tapo sunkiau


© Williams Racing
„Williams“ komandos vadovas Jamesas Vowlesas mano, kad sumažėję skirtumai tarp komandų yra viena iš priežasčių, dėl kurios sportininkams tapo sunkiau trasoje lenkti savo varžovus. Britas taip pat pridūrė, kad situacija, palyginus su praėjusiais metais, nelabai pasikeitė.
Nuo 2022 m. čempionate įsigaliojo naujas techninis reglamentas. Vadovaujantis juo, buvo sukurti „žemės efekto“ automobiliai. Įvedus naujas taisykles buvo tikimasi, kad sportininkai turės daugiau galimybių lenkti savo varžovus trasoje. Tačiau su kiekvienais metais vis daugėja nusiskundimų, kad tai padaryti darosi vis sunkiau.
Po lenktynių Belgijoje apie tai, kad lenkti varžovus buvo sunku, kalbėjo ne tik pirmas finišavęs George‘as Russellas, kuriam pavyko už savęs išlaikyti komandos draugą Lewisą Hamiltoną, bet ir Lando Norrisas, kuris nesugebėjo aplenkti priekyje jo finišavusio Maxo Verstappeno.
„Varžybų pabaigoje jaučiausi gerai, buvau geros formos. Bet lenkti varžovą buvo tiesiog neįmanoma. Tad galima sakyti, jog užstrigau už varžovo“, - tuomet sakė L. Norrisas.
Varžovo tose varžybose nepavyko įveikti ir „Williams“ sportininkui Alexui Albonui, kuris paskutiniuose septyniuose ratuose važiavo Lance‘ui Strollui iš paskos, bet net ir naudodamas DRS nesugebėjo jo aplenkti.
„Atrodo, kad lenkti Spa trasoje yra lengva. Yra labai ilgos tiesiosios. Po pirmojo posūkio lekiate iki „Eau Rouge“, o po to turite ilgą tiesiąją iki pat „Les Combes“. Bet net ir tokioje vietoje nematėme daug lenkimų“, - kalbėjo J. Vowlesas.
„Kad sėkmingai atlikti lenkimą, reikia didelio skirtumo tarp padangų. Bet net ir tokioje situacijoje lenkti nėra lengva. Prisiminkite situaciją rikiuotės priekyje. Nors George‘as Russellas ir Lewisas Hamiltonas naudojo skirtingas taktikas, lenkimų vis tiek nebuvo.“
J. Vowlesas pridūrė, kad problema yra ne nešvarus oro srautas, o išaugusi konkurencija tarp komandų.
„Manau, kad dabar rikiuotėje matome daug, daug mažesnius skirtumus nei buvo anksčiau. Kalbame apie rikiuotę, kurioje skirtumai tarp automobilių matuojami nebe dešimtosiomis sekundės dalimis, o milisekundėmis. O kai yra tokia situacija, lenkti tampa daug sunkiau. Reikia daug didesnių skirtumų, kad galėtumėte tai padaryti.“
„Taigi, ar šiemet lenkti tapo sunkiau nei anksčiau? Ne, nemanau. Ar skirtumai tarp komandų dabar yra mažesni? Taip. Manau, kad tame ir yra problema, kai kalbame apie lenkimus.“