J. Vowlesas ragina nepanikuoti dėl 2026 m. F-1 automobilių
Arūnas Brasas
8/11/2025


© FIA
„Williams“ komandos vadovas Jamesas Vowlesas teigia, kad „Formulės 1“ komandos vis dar turi padirbėti, kad sumažintų lenktynininkų psichologinį krūvį, kuris kyla dėl 2026 m. automobilių, tačiau ragina nesureikšminti kylančio nerimo dėl artėjančių didelių pokyčių.
Kitąmet „Formulėje 1“ keisis tiek važiuoklė, tiek jėgainės – tai laikoma vienu didžiausių reglamento pasikeitimų sporto istorijoje. Naujose taisyklėse daug didesnis dėmesys bus skiriamas elektros energijai – beveik 50–50 santykiu su vidaus degimo varikliu.
Tai reiškia, kad tinkamas energijos panaudojimas taps daug svarbesniu dalyku. Simuliatoriai, kuriuose dirba patys lenktynininkai, kol kas rodo, kad 2026 m. modeliai ne tik labai skiriasi nuo dabartinės kartos bolidų, bet ir reikalauja daug didesnio psichologinio krūvio.
„Ferrari“ lenktynininkas Charlesas Leclercas buvo vienas iš tų, kurie išreiškė nepasitenkinimą dėl naujų automobilių. Tačiau manoma, kad dauguma sportininkų, išbandžiusių naujus bolidus virtualioje aplinkoje, važiavo ankstyvais modeliais, kurie dar neatspindi tikrųjų bolidų, pasirodysiančių trasoje kitų metų sausį.
„Williams“ lenktynininkas Alexas Albonas po bandymų su labiau patobulintu simuliatoriaus modeliu reagavo santūriau, tačiau ir jis prabilo apie papildomą psichologinį krūvį, kuris teks sportininkams vairuojant naujus bolidus.
„Dabar dar labai ankstyva stadija, bet užtenka pažvelgti į „Formulę E“ kaip į pavyzdį, prie kurio mes artėjame. Galima matyti, kaip lenktynininkai manipuliuoja lenktynių ir kvalifikacijos eiga, kaip jie paskirsto energiją ir siekia pranašumo“, – kalbėjo A. Albonas.
„Tai nebus taip ekstremalu, bet lenktynininkai, kurie turės pakankamai protinių išteklių suprasti ir įgyvendinti visus šiuos reikalavimus, bus pranašesni. Žiemą daug daugiau dėmesio bus skiriama darbui su simuliatoriais, kad suprastume, kaip viskas veikia, ir galėtume išbandyti skirtingus važiavimo stilius.“
J. Vowleso teigimu, lenktynininkams nereikėtų panikuoti po pirmųjų bandymų simuliatoriuje. Bet pripažįsta, kad komandos turi padirbėti, jog būtų sumažintas jiems tenkantis psichologinis krūvis.
„Kai pirmą kartą mūsų lenktynininkai simuliatoriuje išbandė 2026 m. automobilį, buvo sudėtinga, nes tam tikrais atžvilgiais važiavimas pasikeitė iš esmės. Antrą kartą jau buvo normaliau – nors vis dar buvo nusiskundimų. Ketvirtą kartą jau beveik nebeliko diskusijų apie tai. Tai tiesiog tapo norma.“
„Todėl visų prašau viską vertinti atsargiau. Kai klausiate lenktynininko nuomonės, pasidomėkite, kiek kartų jis bandė automobilį simuliatoriuje. Galiu garantuoti – vieną. Tai tik pirmoji, pirminė reakcija. Tie, kurie važiavo keturis ar penkis kartus, jau sako: „Dabar suprantu.“
„Ar tai pakankamai ištobulinta? Dar turime daug dirbti, kad patobulintume ir palengvintume vairuotojo darbą, nes manau, kad dabar tas krūvis yra labai didelis. Tačiau iki to momento dar turime šešis mėnesius, todėl esu tikras, kad galime tai išspręsti.“
J. Vowlesas nesutinka su nuogąstavimais, kad dėl aktyvios aerodinamikos priekyje bei gale ir DRS pakeisiančios „manual override mode“ sistemos, sumažės lenkimų skaičius.
„Manau, kad tam tikrose tiesiosiose turėsime daug didesnius greičio skirtumus vien dėl to, kad galėsime atlikti daugiau veiksmų tinkamai panaudojant energiją ir pasirenkant įvairius režimus“, – teigė jis. „Todėl manau, kad lenkimų skaičius kai kuriose situacijose netgi gali padidėti, o ne sumažėti. Lenktynininkas turės daugiau įrankių nei šiemet, net ir įskaitant DRS, kuriais galės pasinaudoti.“