J. Zarco – daugiausiai kartų šiemet nuo motociklo kritęs sportininkas
Arūnas Brasas
12/14/2025


© Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Pasibaigus „MotoGP“ sezonui ir išanalizavus visą statistiką paaiškėjo, kad „LCR Honda“ komandos sportininkas Johannas Zarco buvo tas žmogus, kuris šiemet daugiausiai kartų krito nuo motociklo.
Nors motociklininkas ir iškovojo puikią pergalę Prancūzijoje, antroji sezono pusė jam buvo itin nesėkminga. Lenktyniaudamas su RC213V, jis nuo motociklo šiemet krito beveik 30 kartų.
Kurį laiką pagal kritimus pirmavo kitas „Honda“ motociklu lenktyniavęs sportininkas Joanas Miras. Iki vasaros pertraukos jis buvo kritęs 15 kartų. Tačiau vėliau jo rezultatai pagerėjo, o kritimų skaičius sumažėjo. Tad pagal kritimų skaičių jis liko penktas.
Antroji vieta atiteko „Pramac“ komandos sportininkui Jackui Milleriui – jis krito 25 kartus. Už jo liko du „Ducati“ motociklais lenktyniavę sportininkai – vicečempionas Alexas Marquezas iš „Gresini“ ir Franco Morbidelli iš VR46. Abu jie krito po 23 kartus.
Šeštoje vietoje atsidūrė Pedro Acosta, kuris šiemet krito dažniau nei bet kuris kitas KTM stovyklos lenktynininkas. Vis dėlto verta paminėti, kad šiemet jis krito mažiau kartų nei debiutinio sezono metu pernai - 28 kartai 2024 m., 21 – 2025 m.
Už P. Acostos liko „Aprilia“ lenktynininkas Marco Bezzecchi, kuris per metus krito 19 kartų – vienu kartu daugiau nei 2024-aisiais, kai lenktyniavo su „Ducati“. Italo komandos draugas Jorge Martinas 2025 metais krito tik aštuonis kartus. Tiesa, dėl patirtų traumų jis praleido daug lenktynių.
„MotoGP“ naujokas ir „Gresini“ komandos sportininkas Ferminas Aldegueris buvo daugiausiai kritimų patyręs debiutantas – 17. Tačiau jo statistika geresnė nei labiau patyrusio komandos draugo A. Marquezo.
Pirmą kartą gamyklinei „Ducati“ komandai atstovavęs ir čempionu tapęs Marcas Marquezas nuo motociklo krito 14 kartų. Tuo tarpu jo komandos draugas Francesco Bagnaia patyrė 11 kritimų. Nepaisant to, italui tai buvo vienas sunkiausių sezonų.
Mažiausiai kartų šiemet krito VR46 atstovas Fabio di Giannantonio (5) ir „Honda“ sportininkas Luca Marini (3). Pirmoje sezono pusėje italas nebuvo patyręs nė vieno kritimo „MotoGP“ lenktynėse, tačiau jo serija nutrūko Malaizijos „Grand Prix“, kai jis neišvengė kontakto su KTM bandytoju Polu Espargaro.
Vertinant gamintojų statistiką, daugiausiai kritimų patyrė „Ducati“ motociklais važiavę sportininkai - 95 kritimai. Tiesa, italų gamintojas turėjo daugiausiai motociklų rikiuotėje – 6.
Antroje vietoje liko „Yamaha“ su 66 kritimais, nedaug atsiliko „Honda“ (65), po jų – KTM (61) ir „Aprilia“ (55).
Johannas Zarco - 28
Jackas Milleris - 25
Franco Morbidelli - 23
Alexas Marquezas - 23
Joanas Miras - 22
Pedro Acosta - 21
Marco Bezzecchi - 19
Ferminas Aldegueris - 17
Bradas Binderis - 17
Ai Ogura - 16
Enea Bastianini - 15
Marcas Marquezas - 14
Fabio Quartararo - 13
Raulis Fernandezas - 12
Francesco Bagnaia - 11
Augusto Fernandezas - 10
Alexas Rinsas - 9
Miguelis Oliveira - 9
Jorge Martinas - 8
Somkiat Chantra - 8
Lorenzo Savadori - 7
Fabio Di Giannantonio - 5
Maverickas Vinalesas - 5
Luca Marini - 3
Polas Espargaro - 3
Aleixas Espargaro - 2
Takaaki Nakagami - 2
Nicolo Bulega - 1
Michele‘is Pirro - 1


