JAV GP metu dauguma F-1 komandų naudos specialius išdažymus
Arūnas Brasas
10/16/2025


© Alpine
Prieš šį savaitgalį vyksiančias „Formulės 1“ lenktynes COTA trasoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, daugiau nei pusė čempionate dalyvaujančių komandų pristatė specialius savo automobilių išdažymus.
Pirmoji šią savaitę tai padarė „Haas“, kuriai tai bus namų lenktynės, o po to savo išdažymus atskleidė „Racing Bulls“ bei kitos komandos.
„McLaren“ sukūrė specialų išdažymą bendradarbiaudama su „Google“. Amerikiečių kompanija yra pagrindinė britų komandos partnerė nuo 2022 m., o pristatytas vadinamasis „iridescent“ („blizgantis įvairiomis spalvomis“) dizainas reklamuoja prekės ženklo dirbtinį intelektą, pavadintą „Gemini“. Toks išdažymas bus naudojamas JAV ir Meksikos „Grand Prix“ lenktynėse.
Specialus „Williams“ komandos automobilio dažymas – tai grįžimas prie 2002 m. sezono modelio FW24, kuris buvo remiamas „HP“ ir varomas „BMW“ varikliu. Tais metais lenktynininkai Juanas Pablo Montoya ir Ralfas Schumacheris iškovojo septynias „pole“ pozicijas ir vieną pergalę, o čempionate užėmė atitinkamai trečią ir ketvirtą vietas, nusileidę „Ferrari“ atstovams.
Ketvirtadienį „Racing Bulls“ pristatė vėžlio kiauto įkvėptą išdažymą. Jis susijęs su komandos rėmėja „Cash App“ ir jos vėžlio tematikos išankstinio apmokėjimo „Visa“ kortele, kuri buvo išleista šių metų pradžioje bendradarbiaujant su amerikiečių menininku Shaboozey.
Tuo tarpu „Aston Martin“ teigia pristatanti „pirmąjį kada nors specialiai kurtą išdažymą“, tačiau jis nuo įprasto varianto skiriasi nežymiai. Ekipa pasirinko mokslo tematiką ir ant savo automobilio pateikė ne vieną formulę.
„Šis išdažymas leis matyti tai, kas paprastai nematoma – mokslas, kuris naudojamas kuriant „Formulės 1“ automobilį. Šiame dizaine pateikta daugybė su F-1 susijusių mokslinių formulių“, - rašoma komandos pranešime. „Koncepcija siekiama atgaivinti inovacijas, slypinčias už partnerystės, ir atkreipti dėmesį į talentingus žmones, kurie visa tai daro įmanoma.“
„Haas“ komandai tai bus antrosios namų lenktynės. Todėl ekipos automobilis bus papuoštas Amerikos vėliavos elementais.
„Alpine“ nusprendė išnaudoti Franco Colapinto rinkodaros potencialą reklamuodama Argentinos bendrovę „Mercado Libre“, kurios ryškiai geltona firminė spalva galbūt ne itin dera prie įprasto automobilio išdažymo, bet tikrai patrauks kai kurių žiūrovų žvilgsnius.





