JAV Kongreso nariai kreipėsi į F-1 dėl „Andretti“ komandos

Arūnas Brasas

5/2/2024

Andretti Cadillac
Andretti Cadillac

© Andretti

JAV Kongreso nariai laišku kreipėsi į F-1 komercijos teisių savininkės „Liberty Media“ vadovą Gregą Maffei ir išreiškė „susirūpinimą dėl akivaizdžių antikonkurencinių veiksmų“, galinčių užkirsti kelią „Andretti Global“ patekti į „Formulę-1“.

„Andretti“ vietos „Formulėje-1“ siekia kartu su „General Motors“, tačiau F-1 vadovybė (FOM) nepritarė jos norui debiutuoti čempionate. FOM pareiškė, kad svarstys „Andretti“ paraišką tik 2028 m., kai GM bus sukūrusi savo variklį.

Mario Andretti teigė, kad šį savaitgalį Majamyje planuojamos komandos ir FOM atstovų susitikimas. Tačiau prieš jį viešumoje pasirodė laiškas, skirtas F-1 dėl „Andretti“ komandos.

„Panašu, kad FOM sprendimą lėmė tai, kad daugumą sudaro Europos komandos, kurių daugelis yra susijusios su užsienio automobilių gamintojais, tiesiogiai konkuruojančiais su tokiomis Amerikos automobilių kompanijomis kaip GM“, - rašoma laiške. „Nesąžininga ir neteisinga bandyti užkirsti kelią Amerikos kompanijoms prisijungti prie „Formulės-1“. Tai taip pat gali pažeisti Amerikos antimonopolinius įstatymus.“

Dvylika JAV Kongreso narių laiške prašo atsakyti į tris konkrečius klausimus.

„Kuo remdamasi FOM atsisako priimti „Andretti Global“? Kuo pagrįstas FOM sprendimas, ypač atsižvelgiant į tai, kad „Andretti Global“ ir jos partnerė GM gali būti pirmoji amerikiečiams priklausanti ir Amerikoje sukurta lenktynių komanda? 1890 m. Shermano antimonopolinis įstatymas draudžia nepagrįstai riboti rinkos konkurenciją, siekiant geriausio rezultato Amerikos vartotojui. Kaip FOM atsisakymas priimti „Andretti Global“ ir GM, amerikiečių valdomas bendroves, atitinka Shermano akto reikalavimus, nes šis sprendimas bus naudingas įsitvirtinusioms Europos lenktynių komandoms ir jų užsienio automobilių gamybos filialams?“

„Mes suprantame, kad GM ketina grąžinti „Cadillac“ prekės ženklą į Europos rinką, o tai padėtų sukurti tūkstančius gerai apmokamų darbo vietų Amerikos automobilių gamybos sektoriuje, ypač atsižvelgiant į pasaulinę „Formulės-1“ auditoriją ir jos efektą lenktynių komandoms ir rėmėjams. Kiek GM ir „Andretti“ atėjimas į čempionatą, užimant dalį rinkos, ir GM atėjimas į Europos rinką, užimant rinkos dalį, turėjo įtakos sprendimui neleisti dalyvauti „Andretti Global“ komandai, atsižvelgiant į tai, kad dabartinės „Formulės-1“ komandos viešai pasipiktino nauju konkurentu iš Amerikos?“

Laiške prašoma atsakymus pateikti iki gegužės 3 d., penktadienio.

Jungtinėje Karalystėje registruotos „Formula One Management Ltd“ ir „Liberty Media“ dar nepateikė atsakymo į laišką.