K. Kobayashi sugrįžo prie F-1 automobilio vairo
Arūnas Brasas
6/5/2025


© Haas F1 Team
Kamui Kobayashi po daugiau nei dešimtmečio pertraukos vėl sėdo prie „Formulės-1“ automobilio vairo. Ketvirtadienį Prancūzijoje japonas išbandė „Haas“ komandos bolidą.
Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC) dalyvaujančios „Toyota“ komandos vadovas ir lenktynininkas praeityje, 2009-2014 m., startavo 75-iose „Grand Prix“ varžybose. Galimybė sportininkui vėl sėsti prie F-1 automobilio vairo tapo įmanoma po to, kai pernai „Toyota“ pasirašė sutartį su „Haas“ dėl techninės partnerystės. Pagal šią sutartį „Toyota“ teikia projektavimo ir gamybos paslaugas amerikiečių ekipai, o pastaroji suteikia galimybes „Toyota“ jauniesiems lenktynininkams išbandyti F-1 automobilius pagal „Testing of Previous Cars“ (TPC) taisykles, kurios bandymuose leidžia naudoti tik kelių metų senumo bolidus.
„Haas“ jau yra pasirašiusi sutartį Ryo Hirakawą, kuris atlieka atsarginio lenktynininko pareigas bei lenktyniauja WEC čempionate su „Toyota“ komanda. Šiemet jis jau sudalyvavo dvejose F-1 treniruotėse, kuriose išmėgino „Alpine“ ir „Haas“ automobilius.
Tuo tarpu 38 metų K. Kobayashi šią savaitę vėl sėdo prie F-1 automobilio vairo, kurį išbandė Paulo Rocardo trasoje, Prancūzijoje.
Japonas „Formulės-1“ čempionate debiutavo 2009 m. su gamykline „Toyota“ komanda. Šiai pasitraukus iš F-1, sportininkas pasirašė sutartį su „Sauber. 2012 metais Suzukoje, Japonijoje, jis iškovojo trečią vietą.
2013-aisiais K. Kobayashi grįžo į F-1 su „Caterham“ komanda, tačiau ši susidūrė su finansiniais sunkumais ir vėliau taip pat pasitraukė iš čempionato.
Baigęs F-1 lenktynininko karjerą, K. Kobayashi sėkmingai lenktyniauja WEC čempionate. Kurį laiką buvęs tik lenktynininku, vėliau japonas tapo ir komandos vadovu.
2021 metais kartu su komandos draugais Jose Maria Lopezu ir Mike‘u Conway jis tapo WEC čempionu bei triumfavo 24 val. trukmės Le Mano lenktynėse.