K. Magnussenas siūlo F-1 pasimokyti iš JAV čempionatų

Arūnas Brasas

5/16/2024

Kevinas Magnussenas
Kevinas Magnussenas

© LAT Images / Haas F1 Team

„Haas“ sportininkas Kevinas Magnussenas, kuriam gresia vienerių lenktynių diskvalifikacija, teigia, kad „Formulė-1“ turėtų pasimokyti iš Amerikos čempionatų, kad sukurtų geresnį produktą ir sumažintų skiriamų baudų kiekį.

Danas praėjusį lenktynių savaitgalį teisėjų buvo nubaustas du kartus - už tai, jog buvo išvažiavęs už trasos ribų ir taip įgijo pranašumą prieš varžovą bei už susidūrimą su „Williams“ sportininku Loganu Sargeantu.

Dešimt iš galimų dvylikos baudos taškų surinkęs „Haas“ lenktynininkas sako, kad F-1 galėtų pasimokyti iš JAV čempionatų IMSA ir „IndyCar“, kuriuose jam teko startuoti 2021 m.

„Geriausia būtų, jei FIA lieptų mums grąžinti pozicijas, o už tai, jei to nepadarome, būtų taikomos griežtos bausmės, labai griežtos“, - sakė K. Magnussenas, šiandien surengtos spaudos konferencijos metu. „Visų pirma dabartinė sistema yra per daug sudėtinga, o baudos per griežtos. Reikia palikti šiek tiek erdvės viršyti nustatytą ribą. O dabar, jei jie nusprendžia, kad buvo nesąžiningai įgytas pranašumas, jie tau skiria pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną baudą. Manau, kad tai nėra gerai.“

„Lenktyniavau „IndyCar“ ir man patiko tai, kaip jie ten varžosi. Taisyklės yra labai aiškios ir paprastos, o lenktynės - puikios. Kova tarp 20 geriausių pasaulio lenktynininkų turi būti puiki. F-1 lenktynininkai yra greiti ir labai gerai lenktyniauja. Reikia tai pademonstruoti.“

„Mes visi atėjome iš kartingų ir mokėmės lenktyniauti vieni su kitais, o dabar jaučiu, jog tam tikros taisyklės prieštarauja lenktynių dinamikai, su kuria susipažinome būdami dar maži vaikai. Žinau, kad tai yra atskira problema, nesusijusi su išvažiavimais už trasos ribų, varžovų sulaikymais ir kitais dalykais, už kuriuos buvau nubaustas. Manau, kad tai galima išspręsti liepiant mums užleisti poziciją, o jei to nepadarome, bausti labai griežtai.“

„Trasos tai taip pat yra svarbi viso to dalis. Amerikoje lenktyniavau „IndyCar“ bei sportiniais automobiliais, ir vienas dalykas, kuris man krito į akis, buvo trasos ir tai, kaip jos neįtikėtinai skiriasi nuo F-1 trasų. Automobiliai ten irgi nuleisti žemai. Sportiniai automobiliai ten taip pat kenčia nuo šokinėjimo problemos.“

„Man labiau patinka nelygios trasos. O kalbant apie lenktynes, trasose, kuriose už baltos linijos yra žolė ar žvyras, tam tikros problemos išsprendžiamos savaime. Tad manau, kad vien pačios F-1 trasos yra problema.“

K. Magnussenas pridūrė, kad padidinus lenktynių skaičių, reiktų pakoreguoti ir baudos taškų sistemą, kuri nebuvo keista nuo tada, kai įsigaliojo.

„Nemanau, kad yra teisinga, jog man gresia vienerių lenktynių diskvalifikacija už tai, jog pasivažinėjau už baltos linijos. Bet tokios yra taisyklės. Taigi, žinote, aš su tuo sutinku. Tačiau manau, kad yra kur tobulėti. Dabar vyksta daugiau lenktynių nei tada, kai įsigaliojo taisyklės. Gali būti diskvalifikuotas vienerioms lenktynėms už menką nusižengimą.“