Kataro GP lenktynėse sportininkai privalės atlikti du sustojimus

Arūnas Brasas

11/17/2025

F-1 Kataras
F-1 Kataras

© LAT Images / Pirelli

Iškilus susirūpinimui dėl galimo per didelio padangų nusidėvėjimo, „Pirelli“ nustatė, kad Kataro GP lenktynėse su vienu padangų komplektu bus galima įveikti ne daugiau 25 ratų, o tai reiškia, kad reikės atlikti bent du sustojimus.

Priešpaskutinės sezono lenktynės vyks po mažiau nei dviejų savaičių, po šį savaitgalį numatytų Las Vegaso „Grand Prix“. Prieš dvejus metus Katare buvo taikyti tam tikri apribojimai, nes Lusailo trasoje, užvažiavus ant kelkraščių, kai kurie sportininkai pažeisdavo padangas. Tačiau šį kartą apribojimai susiję su pačiu padangų nusidėvėjimu.

Išanalizavusi ankstesnių lenktynių duomenis, „Pirelli“ teigia, kad kelios padangos, ypač kairė priekinė, itin greitoje trasoje buvo pasiekusios maksimalų nusidėvėjimo lygį. Komandos, dėl strateginių priežasčių bandydamos įveikti distanciją su vienu sustojimu ir saugodamos padangas nuo degradacijos, neretai įveikdavo didesnę distanciją, nei „Pirelli“ nustatyta riba.

Nepaisant to, kad Katare bus naudojami trys kiečiausi padangų mišiniai (C1, C2 ir C3), didelės šoninės apkrovos, tenkančios padangoms, sukėlė susirūpinimą dėl galimų padangų pažeidimų.

Dėl to komandoms bus leidžiama nuvažiuoti tik 25 ratus su vienu padangų komplektu. Šis skaičius bus skaičiuojamas bendrai visų sesijų metu. Į skaičių bus įtraukti ratai, įveikti važiuojant paskui saugos automobilį ar esant virtualaus saugos automobilio fazei. Tačiau nebus įtraukti tie ratai, kurie bus įveikti važiuojant į starto rikiuotę, įveikiant apšilimo ratą ir įveikiant paskutinį ratą po finišo.

Kadangi lenktynių distanciją sudarys 57 ratai, nustatytas 25 ratų skaičius reiškia, kad lenktynių metu sportininkai privalės atlikti bent du sustojimus.

Šis sprendimas grindžiamas saugumu ir nėra susijęs su vykstančiomis diskusijomis tarp FIA, „Formulės 1“ ir komandų dėl galimos privalomų dviejų sustojimų taisyklės, kuri būtų įvesta siekiant padaryti lenktynes įdomesnėmis.

Neseniai vykusiame F-1 komisijos posėdyje pastaroji taisyklė buvo aptarta, tačiau jos įvedimui nebuvo pritarta.