KTM stipriai sumažins darbuotojų skaičių, tai palies „MotoGP“ komandas
Arūnas Brasas
10/29/2025


© Rob Gray (Polarity Photo) / KTM
„Bajaj Auto“ paskelbė planus sumažinti darbuotojų skaičių daugiau nei perpus įvairiose KTM srityse, įskaitant ir motociklų sportą.
„Bajaj“ generalinis direktorius Rajivas Bajaj viename iš interviu teigė, kad kompanija ketina perpus sumažinti išlaidas įvairiuose padaliniuose, o tai tiesiogiai palies „MotoGP“ čempionate dalyvaujančias KTM ir „Tech3“ komandas.
„Tai – žemiausiai kabantis vaisius. Matome galimybę sumažinti išlaidas daugiau nei 50 proc. Kalbame apie tyrimų ir plėtros, rinkodaros (tame tarpe ir motociklų sporto), operacijų bei administravimo sritis“, – duodamas interviu „CNBC TV18“ sakė R. Bajaj.
„Ankstesnė vadovybė jau sumažino darbuotojų skaičių nuo 6000 iki 4000, tačiau toks skaičius vis dar per didelis.“
„Įdomu tai, kad iš šių 4000 darbuotojų tik apie 1000 yra gamybos darbuotojai, o likę 3000 – administraciniai, kas atrodo keista, nes būtent gamybos darbuotojai surenka motociklus.“
„Planuojami gamybos apimčių pokyčiai mažai paveiks gamybos darbuotojus – problema išliks dėl brangiai kainuojančių administracinių pareigų.“
„Tai primena Marko Zuckerbergo žodžius apie vadovus, kurie vadovauja vadovams, vadovaujantiems kitiems vadovams, kurie vadovauja tiems, kurie iš tiesų dirba. Valdymo grandinės ir biurokratijos mastas šioje organizacijoje buvo stulbinantis.“
R. Bajaj atvirai kritikavo buvusią KTM vadovybę. Nors ir nepaminėjo buvusio pagrindinio akcininko Stefano Piererio pavardės, tačiau aiškiai nurodė jį esant atsakingą už įmonės finansines problemas.
„Mes visi buvome nustebinti. Dauguma pramonės atstovų buvo šokiruoti, kaip greitai viskas įvyko“, – sakė jis.
„Prisimenu, ką man prieš beveik 30 metų sakė mano pirmasis vadybos mentorius dr. Johnas Wallace’as: „Didžiausia įmonių žlugimo priežastis yra korporatyvinis godumas“. Pastaruosius 12 mėnesių mačiau, kaip tai atsiskleidė KTM.“
„Buvo trys godumo tipai. Pirmasis – operacinis godumas, geriausiai atsispindintis tuo, kas vyko pastaraisiais metais, kai KTM Austrijoje gamino per daug motociklų, nors po COVID paklausa jau buvo sumažėjusi. Dėl to KTM atstovai visame pasaulyje turėjo atsargų daugiau nei metams – tai absurdiška.“
„Antrasis – strateginis godumas. Įmonės dažnai įsivelia į veiklas, kuriomis neturėtų užsiimti. KTM atveju geriausias pavyzdys – pradėtas dviračių, ypač elektrinių dviračių, verslas. Vien šie du veiksniai kartu per kelis mėnesius privedė KTM prie nemokumo.“
„Galite sakyti, kad „Bajaj“ irgi buvo viso to dalis. Taip, mes taip pat prisidėjome prie to, kas įvyko, tačiau būdami mažumos dalis negalėjome to sustabdyti.“
„Galiu pasakyti, kad darėme viską, jog tam pasipriešintume, ir tai galiausiai privedė prie trečiojo godumo tipo – godumo valdžios srityje, kai tam tikri sprendimai buvo priimami be mūsų žinios, informacijos ar tinkamai atliktos procedūros.“
„Bajaj“ išreiškė pasitikėjimą nauja KTM vadovybe, kuri siekia tapti mažesne, bet efektyvesne organizacija.
„Tai nėra 99 proc. KTM darbuotojų kaltė. Problema kilo dėl buvusios aukščiausios vadovybės, kurios daugumos jau nebėra“, – sakė R. Bajaj. „Dabar turime puikią naują komandą, kuria asmeniškai labai pasitikiu.“
„Visa komanda jau suformuota, liko tik viena neužimta pozicija, kuri bus užpildyta artimiausiais mėnesiais. Tai derinys mūsų ilgamečių, atsidavusių kolegų, ypač dirbančių produktų planavimo, tyrimų ir plėtros bei teisiniuose skyriuose, ir puikių naujų kolegų, vadovaujamų mūsų naujo finansų direktoriaus (CFO) ir personalo vadovo (CHRO).“
Nors „Bajaj“ jau kelis kartus investavo, kad KTM galėtų tęsti savo veiklą ir faktiškai perėmė Austrijos gamintojo kontrolę, Indijos konglomeratas vis dar laukia Europos Komisijos patvirtinimo, kad galėtų oficialiai užbaigti įsigijimo procesą.


