L. Hamiltonas paaiškino nepastovių rezultatų priežastį
Arūnas Brasas
4/3/2025


© Ferrari
Lewisas Hamiltonas teigia, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios iki šiol jo rezultatai nebuvo stabilūs, yra bandymas kuo geriau perprasti „Ferrari“ automobilio nustatymus.
L. Hamiltonas ir Charlesas Leclercas abu stokojo greičio Australijos GP kvalifikacijos trečioje dalyje. Kinijoje jų savaitgalis taip pat buvo permainingas – L. Hamiltonas nugalėjo sprinto lenktynėse startavęs iš „pole“ pozicijos, tačiau pagrindinėse lenktynėse stokojo greičio.
Galiausiai abu „Ferrari“ lenktynininkai Kinijoje buvo diskvalifikuoti dėl techninių taisyklių pažeidimų ir dėl to prarado iškovotas penktą bei šeštą vietas.
Paklaustas apie stabilumo stoką pirmuose dvejuose etapuose, L. Hamiltonas sakė:
„Tai greičiausiai yra kelių skirtingų dalykų derinys, bet, manau, kad pagrindinė priežastis yra automobilio nustatymai.“
„Jau sakiau, kad vis dar bandau geriau susipažinti su šiuo automobiliu, dar neišbandžiau visų galimų nustatymų. Galiausiai praėjusio savaitgalio kvalifikacijai pasirinkau netinkamus nustatymus, tad teko su tuo susitaikyti lenktynių metu.“
„Jei būtume palikę automobilį tokį, koks buvo, arba jei atlikti pakeitimai būtų padėję žengti žingsnį į priekį, manau, kad galėjome kvalifikacijoje patekti tarp trijų geriausių. Tai greičiausiai būtų visiškai pakeitę lenktynių baigtį. Bet taip nenutiko. Nuo pat kvalifikacijos pradžios automobilį buvo sudėtinga vairuoti. Toks pats balansas išliko ir sekmadienį, todėl tiesiog reikėjo su tuo tvarkytis.“
L. Hamiltonas sako esąs patenkintas, kaip pavyko prisitaikyti prie visiškai kitokios „Ferrari“ bolidų filosofijos po daug metų, praleistų „Mercedes“.
„Manau, kad dauguma žmonių už komandos garažo ribų visiškai neįvertina, ką mes iš tikrųjų darome. Kai kalbame apie bolido nustatymus ir daromus pakeitimus, reikia nagrinėti daugybę dalykų – aerodinamiką, stabilumą posūkiuose, mechaninį balansą, svorio pasiskirstymą ir kitus dalykus, kuriuos bandoma optimizuoti per visą savaitgalį.“
„Išanalizavęs pirmas dvi lenktynes, galiu pasakyti, kad pirmose varžybose nesijaučiau labai gerai bolide, bet mūsų tempas nebuvo prastas per pirmas dvi dienas. Sekmadienį pirmą kartą vairavau šį automobilį lietuje ir lenktynių metu daug ko mokiausi.“
„Antrose lenktynėse pirmą kartą įveikiau ilgą distanciją su vienu padangų komplektu. Visi kiti lenktynininkai dalyvavo Abu Dabio vykusiuose bandymuose ir išbandė 2025 m. padangas, o aš – ne. Bahreine vykusiuose bandymuose, kai turėjome atlikti lenktynių simuliaciją, bolidas sugedo. Sprinto lenktynės buvo pirmas kartas, kai nuvažiavau 20 ratų be sustojimo, o pagrindinėse lenktynėse pirmą kartą išbandžiau C2 padangas, todėl tiesiog visko mokiausi lenktynių metu.“
„Pradėjau jausti neigiamą poveikį dėl to, kad negalėjau dalyvauti sezono pabaigoje vykusiuose bandymuose. Vis dėlto, žvelgdamas atgal, esu patenkintas, kaip pavyko prisitaikyti per pirmas dvi lenktynes. Bet dar laukia daug darbo, kad ateityje viskas būtų geriau.“