L. Strollui skirta starto pozicijos bauda

Arūnas Brasas

5/23/2025

Lance'as Strollas Aston Martin
Lance'as Strollas Aston Martin

© Aston Martin F1 Team

Incidentą pirmoje Monako GP treniruotėje sukėlęs „Aston Martin“ sportininkas Lance‘as Strollas sulaukė vienos starto pozicijos baudos.

Kanadietis ir „Ferrari“ atstovas Charlesas Leclercas susidūrė pačioje pirmosios treniruotės pradžioje, kai „Aston Martin“ lenktynininkas grįžo į lenktynių trajektoriją atvažiuodamas į lėčiausią posūkį, prieš tai užleisdamas vietą kitam sportininkui.

C. Leclercas atsitrenkė į L. Strollo automobilio galą ir apgadino priekinį sparną. Dėl incidento treniruotės buvo laikinai sustabdytos.

Jei C. Leclercas vėliau galėjo tęsti pasirodymą, tai L. Strollui važiavimai buvo baigti dėl apgadintos galinės automobilio dalies ir pavarų dėžės.

Po incidento peržiūros teisėjai nusprendė, kad dėl avarijos buvo kaltas tik L. Strollas, todėl jam skyrė vienos starto pozicijos baudą.

„Teisėjai nustatė, kad 18 numeriu pažymėtas automobilis kirto trajektoriją tuo metu, kai jį pasivijo 16 numeriu pažymėtas automobilis, taip sukeldamas susidūrimą,“ – rašoma pranešime. „16 numeriu pažymėtas automobilis dėl to buvo apgadintas.“

„18 numeriu pažymėto automobilio vairuotojas teigė, kad nors komanda jį įspėjo apie artėjantį automobilį, pažymėtą 16 numeriu, jis neišgirdo pranešimo per radiją ir dėl to įvyko incidentas.“

„Mes nusprendėme, kad dėl susidūrimo visiškai kaltas 18 numeriu pažymėto automobilio vairuotojas. 16 numeriu pažymėtas automobilis neturėjo galimybės išvengti susidūrimo.“

„Atsižvelgdami į aplinkybes, skyrėme vienos starto pozicijos baudą ir vieną baudos tašką.“

Paklaustas apie incidentą, „Aston Martin“ vadovas Andy Cowellas pripažino, kad komandos komunikacija su L. Strollu turėjo būti aiškesnė ir paaiškino, kokią žalą padarė susidūrimas.

„Mūsų radijo pranešimas nebuvo pakankamai aiškus, todėl turime iš to pasimokyti“, - sakė A. Cowellas. „Sulūžo galinės pakabos mazgas, buvo pažeista automobilio dugno dalis, todėl geriausias sprendimas buvo pakeisti pavarų dėžę – tam buvome paruošę dvi pavarų dėžes dar vakar.“

„Neigiama pusė ta, kad Lance’as nebegalėjo grįžti į trasą. Taigi, jis prarado daug laiko, kurį galėjo praleisti trasoje. Kalbant apie automobilio reguliavimą, dabar remiamės Fernando duomenimis, kurie bus naudingi dirbant su abiem bolidais.“