M. Binotto: „Audi“ kitąmet neturės geriausios jėgainės rikiuotėje

Arūnas Brasas

5/27/2025

Audi F1
Audi F1

© Audi AG

„Audi“ F-1 projekto vadovas Mattia Binotto teigia esąs ramus dėl gamintojo variklių programos, tačiau įspėja, kad kitąmet įsigaliojus naujoms taisyklės gali prasidėti vienos komandos dominavimas.

Nuo 2026 m. „Formulėje-1“ įsigalios nauji techniniai reglamentai, kuriais siekiama pagyvinti lenktynes. Naujos variklių taisyklės taip pat padidins elektros energijos panaudojimą, o tai turėtų padėti čempionatui tapti tvaresniu.

Kartu su naujomis variklių taisyklėmis į F-1 įžengs nauji gamintojai – nuo 2026 m. čempionate su savo komanda dalyvaus „Audi“, „Ford“ dirbs kartu su „Red Bull“, o nuo 2029 m. „Cadillac“ planuoja naudoti savo gamybos variklius.

„Kuriant jėgaines, o apie tai nusimanau labai gerai, nes pats esu variklių inžinierius, viskas yra daug sudėtingiau nei gali pasirodyti žiūrovui“, – duodamas interviu britų „Motorosport.com“ sakė M. Binotto.

„Dabar žengiame į naują, itin pažangią sritį, kokios dar nėra buvę. Todėl iššūkių lygis bus dar aukštesnis, net jei viskas ir prasideda nuo variklio. Turėsime keisti požiūrį į variklio kūrimo procesą, tad tai nebus lengva.“

Pagal naujas taisykles jėgainės galia turės būti padalinta per pusę tarp vidaus degimo variklio ir elektrinių komponentų. Sudėtingo MGU-H elemento bus atsisakyta, o į bakus bus pilami visiškai tvarūs degalai.

M. Binotto teigia, kad gamintojai susidurs su įvairiais iššūkiais.

„Dėmesį sutelkiame į save. Žinome, kad 2026 m. nebus tie metai, kai būsime stipriausi. Neturėsime geriausios jėgainės, bet kryptis, kurią pasirinkome, yra teisinga, tuo esu įsitikinęs.“

M. Binotto prasitarė, kad girdėjo gandų, jog viena komanda gali pasinaudoti dideliais taisyklių pokyčiais ir vėl tapti dominuojančia jėga čempionate.

„2014 m., kai buvo pradėti naudoti hibridiniai varikliai, iš pradžių tai buvo variklių čempionatas“, – pasakojo jis. „Mercedes“ tuomet turėjo didelį pranašumą. Tai situacija, kuri gali pasikartoti, bet kitos komandos stengsis atsilikimą sumažinti.“