M. Esktromas nusiteikęs ilgai varžytis Dakaro ralyje

Arūnas Brasas

12/18/2024

Mattiasas Ekstromas Ford Dakaras ralis
Mattiasas Ekstromas Ford Dakaras ralis

© Ford

„Ford“ komandos lenktynininkas Mattiasas Ekstromas yra pasirengęs dalyvauti Dakaro ralyje 15 metų, jei tiek prireiks finišuoti pirmoje vietoje.

Po triumfo DTM ir pasaulio autokroso čempionatuose, švedas 2021 m. debiutavo Dakaro ralyje vairuodamas „Yamaha“ bagį, o dar po metų jau varžėsi galingiausioje klasėje su „Audi“ komanda.

M. Ekstromas iki šiol buvo greičiausias keturiuose greičio ruožuose, o jo geriausias pasiekimas - bendroje įskaitoje iškovota devinta vieta.

Šiemet buvo paskelbta, kad baigėsi 23 metus trukusi M. Ekstromo ir „Audi“ partnerystė. O po to buvo oficialiai patvirtinta, kad jis pasirašė sutartį su „Ford“, su kuriuo dalyvaus 2025 m. Dakaro ralyje.

Sportininkas teigė, kad yra nusiteikęs lenktyniauti dar bent 15 metų, jei to prireiks pergalei ralyje iškovoti.

„Mano svajonė – turėti tobulą Dakarą,“ – sakė M. Ekstromas. „Aš kovosiu, kol laimėsiu. Nesvarbu, ar tai užtruks vienus, dvejus, dešimt ar penkiolika metų. Aš tęsiu, kol pasieksiu pergalę.“

M. Ekstromas kaip pavyzdį paminėjo savo komandos draugą Carlosą Sainzą, kuris tapo vyriausiu lenktynininku, laimėjusiu Dakaro ralį. Ketvirtą pergalę jis iškovojo šiais metais būdamas 61 metų.

„Taigi teoriškai man dar liko 15 metų,“ – juokavo švedas. „Carlosas yra truputi vyresnis už mane. Pažiūrėsime, ar tada dar būsiu toks geras, bet mes vis dar turime 15 šansų!“

„Jei laimėsiu, gal grįšiu, bet galiu garantuoti, kad nesieksiu Stephane’o Peterhanselio rekordo (14 pergalių). Tai pasiekti būtų labai sunku, bet iškovoti vieną pergalę būtų puiku.“

Šiemet M. Ekstromas Dakaro ralyje vienu metu buvo antras, bet dėl technikos gedimų prarado daug laiko ir galimybę pakovoti dėl pergalės.

„Visi važiuoja maksimaliu tempu. Daugumos greitis labai panašus, tad viskas priklauso nuo to, kas pirmas padarys klaidą. Lyderių grupė vis mažėja. Manau, kad jei poilsio dieną būsime lyderių grupėje, galime tikėtis kažko labai gero.“

„Turime išgyventi pirmąją dalį, o poilsio dieną sutvarkyti automobilį. Ypač laukiu antrosios dalies.“

M. Ekstromas, pasirašęs sutartį su „Ford“, šiemet jau spėjo išbandyti naująjį automobilį. Tai jis padarė Maroko ralyje. Nors rezultatu neliko patenkintas, jis teigiamai atsiliepė apie automobilį, kurį sukūrė „Ford“ kartu su „M-Sport“.

„Kalbant apie automobilio valdymą, aš visada sakydavau, kad viskas priklauso nuo to, kiek smagumo faktoriaus patiri už vairo. Kai šis faktorius yra aukštas, dažniausiai rezultatai taip pat būna geri.“

„Vairuoti šį automobilį yra nuostabu. Kalbant apie važiuoklę, manau, kad galiu vairuoti taip, kaip noriu. Posūkiuose automobilis labai gerai reaguoja į mano veiksmus. Turbūt todėl esu toks laimingas.“

„Ralis Maroke nebuvo nepriekaištingas. Turėjome keletą smulkių problemų, bet pojūtis automobilio viduje buvo labai geras. O kai pojūtis geras, jautiesi galintis vairuoti taip, kaip nori, tai geriausias jausmas, kokį gali patirti.“