M. Verstappenas: kad nugalėtum Le Mane, reikia trupučio sėkmės

Arūnas Brasas

6/20/2025

Le Manas WEC startas
Le Manas WEC startas

© FIAWEC / DPPI

F-1 lenktynininkas Maxas Verstappenas turi ambicijų ateityje startuoti garsiosiose 24 val. trukmės Le Mano lenktynėse, tačiau jį neramina prieštaringai vertinamos techninės taisyklės, dar žinomos kaip „Našumo balansu“ (BoP).

Minėtos varžybos yra vienas iš Pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) etapų. Siekiant suvienodinti pajėgumą, pagal reglamentą yra nustatomas automobilių svoris ir jų galia. Apribojimai yra keičiami kelis kartus per sezoną.

Dėl dabar galiojančio techninio reglamento WEC pavyko pritraukti nemažai automobilių gamintojų. Vienas iš jų - „McLaren“, kuris prie čempionato prisijungs 2027 m., o praėjusį savaitgalį Le Mane jau pristatė LMDh automobilio koncepciją.

M. Verstappenas ne kartą yra išreiškęs norą dalyvauti Le Mane rengiamose lenktynėse, tačiau pripažįsta, kad BoP sistema jam kelia nerimą, nes dėl jos pergalei iškovoti gali prireikti ne tik gero automobilio, bet ir sėkmės.

„Aš kiekvienais metais stengiuosi stebėti šias lenktynes,“ – duodamas interviu „Viaplay“ sakė M. Verstappenas. „Žinoma, kai lenktyniavo Tomas Kristensenas, buvo tikrai šaunu – skirtingi gamintojai rimtai varžėsi tarpusavyje.“

„Vėliau buvo keleri metai, kai situacija galingiausioje klasėje buvo, sakyčiau, šiek tiek nuobodi. Nebuvo daug konkurencijos. Bet dabar atrodo, kad viskas grįžta į ankstesnį lygį.“

„Žinoma, reikia susitaikyti su BoP sistema, todėl kartais reikia ir šiek tiek sėkmės. Bet nuostabu matyti tiek daug aukščiausio lygio automobilių, kovojančių tarpusavyje.“

Pernai M. Verstappenas sakė, kad Le Manas turi visų pirma „susitvarkyti“ su BoP taisyklėmis, o tada jis rimtai apsvarstys galimybę sudalyvauti lenktynėse.

FIA draudžia WEC čempionato dalyviams ir kitoms su čempionatu susijusioms pusėms išsakyti savo nuomonę apie BoP sistemą, nes tai laiko bandymu „daryti įtaką“ tam, kokie apribojimai bus nustatomi kiekvienam iš automobilių.

Pernai FIA skyrė „Toyota“ komandai 10 tūkst. eurų baudą (su atidėjimu iki metų pabaigos), kai vienas iš ekipos narių pasakė, jog sistema „nėra skaidri“.

Praėjusį savaitgalį „Ferrari“, kaip gamintojas, nugalėjo lenktynėse trečius metus iš eilės.

„Toyota“, kuri praeityje ne kartą triumfavo Prancūzijoje rengiamose varžybose, šį kartą turėjo pasitenkinti tik penkta ir penkiolikta vietomis, o komandos technikos direktorius Davidas Floury pasisakė apie BoP tiesiogiai jos nepaminėdamas.

„Pagal pajėgumą mes neturėjome jokių galimybių konkuruoti,“ – sakė jis. „Nebuvo jokio potencialo. Tai buvo dviejų klasių lenktynės: viena su automobiliais, išvystančiais didelį greitį, ir kita – su lėtesniais.“

„Deja, mums atiteko nelaimingas bilietas ir mes patekome į antrąją klasę su „Cadillac“ ir „Aston Martin“.“