M. Verstappenas: „Red Bull“ problema – automobilis, ne lenktynininkai

Arūnas Brasas

4/3/2025

Maxas Verstappenas
Maxas Verstappenas

© Getty Images / Red Bull Content Pool

Maxas Verstappenas pareiškė, kad jo atstovaujama „Red Bull“ komanda turėtų susitelkti į automobilio problemų sprendimus, o ne rūpintis ekipos draugo pasirinkimu.

Po dviejų prastų savaitgalių, „Red Bull“ išsiuntė Liamą Lawsoną į „Racing Bulls“, o Yuki Tsunoda nuo šio savaitgalio Japonijos GP užims jo vietą pagrindinėje komandoje.

Nors „Red Bull“ gali laisvai keisti keturis savo lenktynininkus tarp dviejų jai priklausančių komandų ir yra tai dariusi anksčiau, daugelis mano, kad suteikti L. Lawsonui vos du etapus prisitaikyti buvo prastas sprendimas.

Buvęs F1 lenktynininkas Giedo van der Garde „Instagram“ paskyroje „Red Bull“ elgesį palygino su patyčiomis. „Taip, turi rodyti rezultatus. Taip, spaudimas yra milžiniškas. Bet, mano nuomone, tai labiau primena patyčias“, – rašė jis. „Jie sąmoningai priėmė sprendimą – davė Liamui vos dvi lenktynes ir palaužė jo dvasią.“

Šį įrašą teigiamai įvertino M. Verstappenas, kuris, pasak komandos patarėjo Helmuto Marko, nepritarė sprendimui keisti lenktynininkus. Nors olandas nenorėjo per daug plėstis apie savo nuomonę, jis pabrėžė, kad savo reakciją išreiškė ne atsitiktinai ir kad „Red Bull“ pagrindinis dėmesys turėtų būti skiriamas 2025 m. bolido problemoms spręsti.

„Tą įrašą įvertinau teigiamai, tad manau, kad toks mano elgesys kalba pats už save, tiesa? Tai nebuvo klaida“, – sakė jis. „Aš savo nuomonę pasidalinau su komanda, ir ne tik dėl šio keitimo, bet apskritai dėl visko. Apie tai jau diskutavome praėjusį lenktynių savaitgalį ir grįžę į bazę.“

Paklaustas, ar pritaria sprendimui, jis atsakė: „Kartais nebūtina visko sakyti viešai.“

„Manau, kad mūsų pagrindinė problema yra ta, jog automobilis nėra toks, kokio norėtume. Tai žino visi komandoje. Būtent į tai aš koncentruojuosi. Nes kai automobilis taps konkurencingesnis ir lengviau valdomas, tada ir antram komandos lenktynininkui viskas klostysis geriau.“

„Iki 2025 m. Liamas iš viso buvo startavęs 11-oje lenktynių, bet tai padarė skirtingais laikotarpiais. O naujokams sezono pradžia yra labai sunki, nes daugumoje trasų jie dar nėra lenktyniavę ir dar turi sprinto savaitgalį. Tokios aplinkybės tikrai nepadeda.“

M. Verstappenas lankėsi „Red Bull“ bazėje Jungtinėje Karalystėje ir su inžinieriais gilinosi į RB21 automobilio problemas.

„Automobilis yra šiek tiek nervingesnis, labiau nestabilus skirtingose posūkių fazėse“, – aiškino olandas. „Tai daugelio veiksnių derinys. Visa tai priklauso nuo greičio posūkyje, dangos, padangų, jų perkaitimo, kelio nelygumų, kelkraščių. Kai kuriose trasose problemos yra ryškesnės nei kitose. Kai kurias problemas išspręsti lengviau nei kitas. Visi komandoje deda maksimalias pastangas, kad automobilis taptų greitesnis.“

M. Verstappenas mano, kad čempionate pirmaujanti „McLaren“ yra akivaizdi lyderė ir ją pasivyti bus labai sunku.

„Kiekviena trasa yra šiek tiek kitokia, bet šiuo metu jie yra akivaizdžiai pranašesni už kitus. Žinoma, niekada nesakyk niekada. Į kiekvienas lenktynes atvykstame stengdamiesi išspausti maksimumą iš automobilio, bet kol kas, manau, kad esame nepakankamai stiprūs. Tačiau toliau dirbame.“

„Mes bandome pagerinti automobilio našumą dar šiais metais, bet ar to užteks aplenkti „McLaren“ – sunku pasakyti, nes ir kiti stengiasi žengti žingsnį į priekį.“