M. Verstappenas: tai buvo lyg „Mario Kart“ lenktynės

Arūnas Brasas

5/25/2025

Maxas Verstappenas Red Bull
Maxas Verstappenas Red Bull

© Getty Images / Pirelli

Maxas Verstappenas sako, kad dėl privalomų dviejų sustojimų taisyklės Monako GP buvo panašus į „Mario Kart“ lenktynes ir mano, kad šis eksperimentas nepasiteisino.

Bandydama išvengti procesinių lenktynių, F-1 nusprendė įvesti taisyklę, pagal kurią sportininkai privalėjo panaudoti tris skirtingus padangų komplektus, o tai reiškia, kad turėjo atlikti mažiausiai du sustojimus.

Lenktynėse komandos naudojo skirtingas taktikas. „Racing Bulls“ ir „Williams“ sportininkai tyčia važiavo lėčiau, kad sukurtų didesnius laiko tarpus ekipos draugams. Tuo tarpu M. Verstappenas laukė iki paskutinio rato, kad atliktų antrą sustojimą, tikėdamasis, kad galbūt bus sustabdytos lenktynės, jis pasikeis ratus ir taip nugalės lenktynėse.

M. Verstappenas supranta, kad F-1 ir FIA turėjo bandyti kažką, kad Monako GP lenktynės būtų įdomesnės, bet, jo nuomone, tai nepasiteisino.

„Žinoma, aš suprantu, bet nemanau, kad tai suveikė“, - sakė M. Verstappenas. „Čia vis tiek negali lenkti, tai nesvarbu, ką darysi. Vienas sustojimas, dešimt sustojimų. Net ir tada, kai važiavau pirmas, mano padangos buvo visiškai sudilusios, bet vis tiek manęs negalėjo aplenkti. Man atrodo, kad šiais laikais su F-1 automobiliu čia vos gali aplenkti F-2 bolidą.“

„Tai buvo beveik „Mario Kart“ lenktynės. Reiktų ant automobilių sumontuoti papildomus elementus, galėtume pamėtyti banano žievių. Nežinau...“

Kvalifikacijoje M. Verstappenas liko penktas, atsilikęs septyniomis dešimtosiomis nuo „pole“ poziciją iškovojusio Lando Norriso, bet startavo ketvirtas, kai teisėjai nubaudė Lewisą Hamiltoną.

Neturėdamas daug galimybių pakilti aukščiau, M. Verstappenas manė, kad verta pabandyti atidėti paskutinį sustojimą lenktynių pabaigai ir tikėtis, jog varžybos bus sustabdytos.

„Taip, neturėjau ko prarasti, tiesa? Tarpas už manęs buvo didelis. Pozicija būtų likusi ta pati, bet toks jau tas Monakas. Kvalifikacija čia – itin svarbi. Paprastai, jei nieko blogo nenutinka, nelabai pajudi į priekį. O jei darai įprastus sustojimus, tiesiog išlaikai poziciją. Būtent tai šiandien ir įvyko.“

„Taip pat nemanau, kad turėjome pakankamai greičio kovoti su priekyje esančiais, nes kiekvieną kartą bandydamas laikytis šalia jų, per greitai dėvėjosi padangos. Taigi, ketvirta vieta – tai maksimalus rezultatas, kurį galėjome pasiekti.“