„McLaren“ iš A. Palou siekia prisiteisti 23 mln. dolerių


© Penske Entertainment: Joe Skibinski
„McLaren Racing“ padavė į teismą „IndyCar“ čempioną Alexą Palou dėl mažiausiai 23 milijonų JAV dolerių, kad atgautų išlaidas, kurias, komandos teigimu, ji prarado, kai lenktynininkas nusprendė nesilaikyti sutarties, kurią pasirašė pernai.
Kaip skelbia „The Associated Press“, rugsėjo 29 d. Anglijos ir Velso Aukščiausiojo Teisingumo Teismo ir nuosavybės teismų komercinių bylų teismui pateiktame ieškinyje, 26 metų ispanas teigė, kad neturi „jokių neįvykdytų įsipareigojimų pagal jokias sutartis ar susitarimus“, kurie trukdytų jam prisijungti prie „McLaren“ pasibaigus „IndyCar“ sezonui.
Teismui pateiktame ieškinyje dalyvauja kelios šalys. Tai „McLaren“, kuri 2022 m. liepą paskelbė, kad pasirašė sutartį su A. Palou ir numatė jam vietą ne tik savo „IndyCar“ ir atsarginio lenktynininko vaidmenį „Formulės-1“ komandoje, ir „Chip Ganassi Racing“, kuri teigė turinti sutartį su A. Palou 2023 m. sezonui.
Prieš metus buvo pasiektas sprendimas, pagal kurį A. Palou 2023 m. atstovaus „Ganassi“ komandai, bet galės dirbti F-1 „McLaren“ ekipoje tuo metu, kai nevyks „IndyCar“ lenktynės. Ispanas bandė F-1 komandos bolidus trasoje ir simuliatoriuje, o gegužės mėn. buvo atsarginis „McLaren“ lenktynininkas Majamio GP metu.
Tačiau rugpjūčio 8 d. buvo susisiekta su „McLaren Racing“ generaliniu direktoriumi Zaku Brownu ir pranešta, kad A. Palou neprisijungs prie „McLaren“ 2024 m. sezone. Dokumente teigiama, kad advokatai pranešė Z. Brownui, jog A. Palou pasirašė trejų metų sutartį su „Ganassi“, su kuria jis tapo čempionu 2021 ir 2023 m.
Praėjusį mėnesį A. Palou naujienų agentūrai „The Associated Press“ sakė, kad su Z. Brownu ar „McLaren“ atstovais nebendravo nuo tada, kai komanda buvo informuota, jog jis nesilaiko sutarties su ekipa sąlygų. Sportininkas taip pat nutraukė ryšius su vadybininku grupe, kuri tarpininkavo sudarant sutartį su „McLaren“.
„McLaren“ reikalaujama beveik 23 mln. JAV dolerių žala yra išskaidyta į būsimą rėmimą, susijusį su A. Palou prisijungimu prie „McLaren“, jo, kaip atsarginio F-1 lenktynininko paslaugų naudojimo išlaidas, kiek „McLaren“ išleido sportininko parengimui F-1 ir 400 tūkst. JAV dolerių avansą jo 2024 m. atlyginimui. „McLaren“ nereikalauja atlyginti teisinių išlaidų.
Pareiškime teigiama, kad po to, kai „McLaren“ jau buvo informuota, kad A. Palou nesilaikys sutarties sąlygų, antrame A. Palou atstovaujančių advokatų laiške neteisingai teigiama, kad jam buvo pažadėta pastovi vieta F-1 ekipoje ir kad dėl to, jog jis bus tik atsarginis, „reikia visiškai nutraukti santykius“.
„McLaren“ Singapūre A. Palou buvo rezervavusi viešbučio kambarį, nes jis Singapūro GP savaitgalio metu turėjo būti atsarginis komandos lenktynininkas. Tačiau A. Palou neatvyko.
Įvertinęs vykstančius teisinius ginčus, A. Palou ne kartą atsisakė komentuoti situaciją, tačiau praėjusį mėnesį bandė paaiškinti savo situaciją. Jis teigė, kad galimybe lenktyniauti F-1 jis nesidomėjo tol, kol netapo „IndyCar“ čempionu 2021 m. Tačiau, supratęs, kad geriausiu atveju bus tik atsarginis, nusprendė nutraukti sutartį. Tiek Lando Norrisas, tiek Oscaras Piastri su „McLaren“ yra pasirašę sutartis, kurios galios iki 2025 m. galo.
„McLaren“ tvirtina, kad A. Palou pasirašė dvi sutartis: vieną su „McLaren Racing“, kaip atsarginis F-1 lenktynininkas, ir antrą su „Arrow McLaren“, pagal kurią jis turėjo jai atstovauti „IndyCar“ čempionate.
Tarp „McLaren“ reikalaujamos atlyginti žalos yra beveik 15,5 mln. JAV dolerių negautų pajamų pagal sutartis su rėmėjais, kurie tikėjosi, kad A. Palou bus ekipos lenktynininkas. Komanda teigė taip pat praradusi apie 3,5 mln. dolerių, kuriuos tikėjosi gauti iš trečiųjų šalių dėl A. Palou dalyvavimo jos bandymų programoje.
„McLaren“ taip pat nori atgauti visus pinigus, išleistus A. Palou, kai jis dalyvavo bandymuose ir dirbo simuliatoriuje, ir pinigus, kuriuos išleido ieškodama jam pamainos.