„McLaren“ paaiškino, kodėl L. Norrisas lenktynėse susidūrė su problemomis
Arūnas Brasas
3/24/2025


© McLaren Racing
„McLaren“ komandos vadovas Andrea Stella paaiškino stabdžių problemos priežastį, su kuria susidūrė Lando Norrisas Kinijos GP lenktynėse.
Ilgą laiką britas važiavo antras, atsilikdamas nuo savo komandos draugo ir varžybose nugalėjusio Oscaro Piastri. Tačiau paskutiniuose lenktynių ratuose L. Norrisas turėjo nuolat stebėti galinio vaizdo veidrodėlius, nes dėl bėdų su stabdžių pedalu jis turėjo stipriai sumažinti tempą.
Britui pavyko finišuoti antroje vietoje, tačiau jo septynių sekundžių pranašumas prieš trečioje vietoje važiavusį George’ą Russellą sumažėjo iki vos 1,3 sekundės.
Nors A. Stella džiaugėsi, kad „McLaren“ iškovojo 50-ąjį komandos dublį, jis liko nepatenkintas problema, su kuria susidūrė L. Norrisas.
„Džiaugiamės iškovoję pirmą ir antrą vietas, tačiau Lando bolide įvyko gedimas – problemos su stabdžių pedalu, kurį teko kontroliuoti per paskutinius dvidešimt ratų“, – sakė jis.
„Lando ir komanda puikiai susitvarkė su situacija, tačiau ji tik blogėjo, kol galiausiai ėmė kelti grėsmę rezultatui. Žvelgiant iš patikimumo pusės, tai yra nepriimtina. Turime padirbėti geriau.“
A. Stella pateikė mažai informacijos apie gedimą dėl intelektinės nuosavybės apsaugos priežasčių.
„Mes žinome, kokia tai problema, tačiau dėl intelektinės nuosavybės teisių negaliu jos atskleisti“, – sakė jis.
„Tai buvo susiję su skysčių nutekėjimu viename iš komponentų – ne stabdžių sistemoje, o kitur. Svarbiausia buvo apriboti maksimalų stabdžių slėgį.“
A. Stella taip pat paaiškino, kaip L. Norrisas turėjo elgtis trasoje susidūręs su problema.
„Jis galėjo stabdyti, bet labai, labai švelniai“, – aiškino jis. „Jei iki tol galėjo stabdyti ties 100 metrų riba, tai vėliau tai tapo 200 metrų, o pabaigoje – net 300 metrų. Lando turėjo atleisti akceleratorių, leisti bolidui riedėti iki tam tikro greičio ir tik tada labai švelniai spausti stabdžius.“
„Tai buvo būtina, kad sumažinti skysčių nutekėjimą. Buvo svarbu išvengti maksimalaus slėgio. Lando turėjo stabdyti vis mažesne ir mažesne jėga. Paskutiniuose ratuose jis stabdė minimaliai, kad sustabdytų bolidą ir įveiktų posūkius.“