„McLaren“ pateikė Las Vegaso GP diskvalifikacijos išvadas
Arūnas Brasas
11/27/2025


© McLaren Racing
„McLaren“ komandos vadovas Andrea Stella pateikė atsakymus į pagrindinius klausimus po abiejų ekipos sportininkų diskvalifikacijos praėjusį savaitgalį.
Lando Norrisas ir Oscaras Piastri buvo pašalinti iš galutinių Las Vegaso „Grand Prix“ rezultatų po techninės patikros, kurios metu buvo nustatyta, kad jų automobiliai neatitinka reglamento.
Lenktynių metu abiem „McLaren“ sportininkams buvo nurodyta sumažinti tempą. Tuo metu nebuvo aišku, ar tai susiję su degalų kiekiu, ar siekiu, kad automobilio dugne esanti plokštė nenusidėvėtų labiau nei leidžia taisyklės.
Interviu, kurį komanda pateikė prieš Kataro „Grand Prix“, A. Stella atskleidė, kad komanda greitai suprato, jog gali kilti problemų.
„Įveikus pirmuosius lenktynių ratus, iš gautų duomenų buvo aišku, kad toks automobilio šokinėjimas, su kuriuo susidūrėme, taps problema“, – cituojamas A. Stella. „Naudodamiesi telemetrija galėjome geriau stebėti situaciją Lando bolide, tačiau su Oscaro bolidu buvo sudėtingiau, nes praradome vieną iš jutiklių, kurį naudojame nustatyti, kiek automobilis liečia trasos dangą.“
„Gana greitai supratome, kad toks automobilio šokinėjimo lygis didina jo dugne esančios plokštės nusidėvėjimą, todėl abu lenktynininkai turėjo imtis veiksmų įvairiose trasos vietose. Deja, taip pat pamatėme, jog dėl automobilio darbinio lango ir trasos ypatybių dauguma tų veiksmų nebuvo pakankamai veiksmingi siekiant sumažinti automobilio šokinėjimą.“
Komandai buvo sunku tinkamai sureguliuoti savo automobilius, nes treniruotės buvo stabdomos, o vienos iš jų vyko šlapioje trasoje. Tačiau A. Stella paneigė, kad „McLaren“ pasirinko rizikingą automobilių reguliavimo variantą, pabrėždamas, kad buvo taikytas „saugos rezervas“.
„Konkreti priežastis, lėmusi tokią situaciją, buvo netikėtai didelis automobilio šokinėjimas, sukėlęs stiprias vertikalias bolido vibracijas“, – sakė italas. „Automobilio šokinėjimo lygį dar labiau sustiprino sąlygos, kuriomis bolidas važiavo lenktynių metu. Remdamiesi treniruočių duomenimis, to nesitikėjome.“
„Atsižvelgdami į treniruočių metu surinktus duomenimis, nemanome, kad rizikavome nusprendę žemiau nuleisti automobilio dugną, o kvalifikacijai ir lenktynėms net pridėjome saugos rezervą. Vis dėlto jis buvo panaikintas dėl netikėtai didelių vertikalių vibracijų, dėl kurių automobilis pradėjo liestis su trasos danga.“
„Stipresnį automobilio šokinėjimą, atsiradusį lenktynių metu, buvo sudėtinga suvaldyti, nes net ir greičio mažinimas, kuris teoriškai turėtų padidinti prošvaisą, buvo veiksmingas tik kai kuriose trasos dalyse, o kitose davė priešingą efektą.“
Nors „McLaren“ pripažino nusižengusi taisyklėms, A. Stella pabrėžė, kad taisyklių pažeidimas buvo labai mažas bei pridūrė, kad FIA taip pat pripažino, jog komanda tai padarė ne tyčia.
„Kartu su techniniu delegatu patikrinome, kad dugne esančios plokštės storio matavimai buvo teisingi“, – sakė jis. „Net jei nusidėvėjimas labai nedidelis ir tik vienoje vietoje (Lando – 0,12 mm, Oscaro – 0,26 mm), taisyklės labai aiškiai nurodo, kad po lenktynių galinės plokštės storis turi būti ne mažesnis nei 9 mm.“
„Skirtingai nei sporto ar finansų taisyklėse, techninių taisyklių pažeidimams nėra proporcingų bausmių. FIA pripažino, kad ši disproporcija ateityje turi būti išspręsta, jog nedideli ir atsitiktiniai techniniai pažeidimai, neturintys realios naudos rezultatams, nesukeltų neproporcingų pasekmių.“
„Reikia prisiminti, kad pati FIA pabrėžė – pažeidimas nebuvo tyčinis, nebuvo jokio sąmoningo bandymo apeiti taisykles, o taip pat buvo sušvelninančių aplinkybių, kurias paaiškinome teisėjams.“
„McLaren“ išlieka įsitikinusi, kad tokia problema nepasikartos likusiuose dviejuose sezono etapuose.
„Sąlygos, su kuriomis susidūrėme praėjusį savaitgalį ir kurios lėmė didesnį automobilio šokinėjimą bei per didelio kontaktavimo su trasa atsiradimą, buvo labai specifinės Las Vegaso trasos charakteristikoms. Turime patikimą, išbandytą bolido reguliavimo metodiką ir esame įsitikinę, kad ji leis mums lengvai parengti optimalų planą artėjantiems etapams, pradedant tarptautine Lusailo trasa.“
„Vis dėlto iš kiekvienos pamokos mokomės – o ta, kurią gavome Las Vegase, suteikė vertingos informacijos apie bolido veikimo langą ir automobilio šokinėjimo režimą.“


