Monako GP lenktynėse sportininkai turės atlikti privalomus sustojimus

Arūnas Brasas

2/18/2025

Formulė-1 sustojimas Monakas
Formulė-1 sustojimas Monakas

© LAT Images / Pirelli

Siekiant padaryti, kad renginys būtų įdomesnis, Monako „Grand Prix“ lenktynėse bus įvesti privalomi papildomi sustojimai techninio aptarnavimo zonoje.

Surengtame FIA komisijos posėdyje buvo priimti keli sprendimai, susiję su čempionato sportinėmis, techninėmis ir finansinėmis taisyklėmis, tačiau taip pat buvo diskutuojama apie būdus, kaip padaryti lenktynes Monake įdomesnėmis.

Komisija nusprendė, kad geriausias būdas tai pasiekti yra įvesti privalomus sustojimus lenktynių metu, nors tikslus jų skaičius nebuvo atskleistas. Dėl mažo padangų nusidėvėjimo ir pozicijos svarbos trasoje, Monako GP varžybų metu dažniausiai atliekamas tik vienas sustojimas.

Taip pat buvo patvirtinti papildomi priekinio ir galinio sparnų lankstumo testai, reaguojant į 2024 m. sezono metu kilusių diskusijų dėl aerodinaminių elementų lankstumo. Griežtesni galinio sparno bandymai bus taikomi nuo sezono pradžios, o priekinio sparno testai įsigalios nuo Ispanijos GP.

Taip pat buvo tiksliau aprašyti sportininkų vėsinimo sistemos parametrai, kurie bus įtraukti į 2025 m. taisykles, kuriose bus nustatyta ir „karščio pavojaus“ riba.

Apribojimai dėl pavarų dėžių skaičiaus buvo panaikinti, nes FIA nurodė, kad dabartinis komponentų patikimumas yra pakankamai aukštas ir jų stebėti nebereikia. Taip pat buvo paminėta, kad bus patikslintos sprinto ir „Grand Prix“ lenktynių starto procedūros, siekiant išvengti bet kokios painiavos dėl atšauktų startų. Apie tai imta klabėti po pernai įvykusių lenktynių Brazilijoje.

Siekiant pagerinti aerodinaminį efektyvumą ir energijos valdymo sistemas, taip pat bus atnaujintos 2026 m. techninės taisyklės.