„MotoGP“ bandymai Malaizijoje – apžvalga

Arūnas Brasas

2/14/2023

Ducati MotoGP
Ducati MotoGP

© Ducati Corse Press

Praėjusį savaitgalį Malaizijoje, Sepango trasoje, buvo surengti pirmieji šiemet „MotoGP“ bandymai. Tad metas viską sudėti į krūvą ir padaryti tam tikras išvadas.

Jau po pirmų dviejų dienų kai kurie žurnalistai juokaudami savo socialiniuose tinkluose sveikino Francesco Bagnaią su antruoju iš eilės iškovotu čempiono titulu. Pusiau juokais, pusiau rimtai, bet jei esi fanas komandos, kuri naudoja motociklus ne iš Italijos, panašu, kad tavęs laukia sunkus „MotoGP“ sezonas.

Sportininkai, važiavę „Ducati“ motociklais dominavo tris dienas trukusiuose bandymuose Malaizijoje. VR46 atstovas Luca Marini užfiksavo geriausią rezultatą. Įdomu tai, kad italas buvo greičiausias ir pernai surengtuose bandymuose Valensijoje, Ispanijoje, ir dabar Malaizijoje. Dar įdomiau, kad sportininkas geriausius rezultatus užfiksavo su 2022 m. specifikacijos „Ducati“ motociklu.

L. Marini rezultatai nereiškia, kad naujasis italų motociklas yra prastesnis. Toli gražu. 2023 m. specifikacijos motociklu liko labai patenkintas F. Bagnaia. Italas juokaudamas sakė, kad dabar laiko sukryžiavęs pirštus, jog „Ducati“, bandydama jį dar labiau patobulinti iki kitų bandymų Portugalijoje, jo nesugandintų. Tuo tarpu specialistai atkreipė dėmesį, kad „Ducati“ sugebėjo pagreitėti nepadarydama žalos kitose srityse. Kitaip tariant, greitas „Ducati“ tapo dar greitesnis. Tą galėtų patvirtinti ir „Pramac“ komandos atstovas Jorge Martinas, kuris buvo greičiausias antrąją bandymų dieną. Ispanas liko patenkintas naujuoju varikliu, kuris, anot jo, yra geresnis už 2022 m. motorą visose srityse.

Kiek sunkiau bandymuose sekėsi naujajam „Ducati“ komandos nariui Enea Bastianini. Italo teigimu, jam reikia keisti važiavimo stilių. Jis vis dar turi problemų įvažiuojant į posūkius. Taip pat pasvyrimo kampas nėra toks, kokio norėtų.

Beje, įdomus faktas. Nors E. Bastianini dalyvavo 2022 m. „MotoGP“ sezone. Jis nėra važiavęs su 2022 m. specifikacijos „Ducati“ motociklu. Pernai italas iškovojo keturias pergales lenktyniaudamas su 2021 m. specifikacijos „Ducati“, o praėjusį savaitgalį jau suko ratus su 2023 m. motociklu.

Bandymų metu abu „Ducati“ sportininkai skundėsi variklio darbu išvažiuojant iš posūkių, akceleracijos metu, bet per paskutinę bandymų dieną, padirbėjus su elektronika, teigiama, kad tą problemą pavyko išspręsti.

Po praėjusio sezono atsisveikinęs su LCR komanda, Alexas Marquezas nuo „Honda“ persėdo ant „Ducati“ motociklo. Ir kol kas ispanui sekasi gana gerai. Taip, tai nėra 2023 m. specifikacijos „Ducati“, taip, tai naujas motociklas ispanui, dėl to jam reikia prie jo apsiprasti. Bet kol kas viskas klostosi gana sklandžiai. A. Marquezas bandymuose Malaizijoje buvo greitesnis už brolį Marcą Marquezą. Jei kam kyla klausimas „Kas čia tokio?“, pabandysiu parašyti kitaip: mažiau patirties turintis A. Marquezas su 2022 m. specifikacijos motociklu buvo greitesnis už daugkartinį čempioną, brolį M. Marquezą su 2023 m. specifikacijos motociklu.

Pasibaigus bandymams Malaizijoje A. Marquezas juokavo, kad tikisi, jog grįžus į Ispanija brolis nebus pakeitęs spynų ir į namus jis galės įeiti su turimais raktais. Ispano komentarai tiek po bandymų Ispanijoje, tiek po važiavimų Malaizijoje, daug ką pasako apie tai, kaip jis jaučiasi persėdęs nuo „Honda“ ant „Ducati“ motociklo.

Vieninteliai, kurie bandymuose Sepange galėjo rimčiau pasipriešinti „Ducati“ atstovams, buvo sportininkai, važiavę „Aprilia“ motociklais. Gamyklinės komandos lenktynininkas Maverickas Vinalesas liko patenkintas naujuoju motociklu. Juo neliko nusivylęs ir Aleixas Espargaro. Bet pastarasis atkreipė dėmesį į tai, kad situacija lieka tokia pati, koką matėme praėjusiais metais – dominuoja „Ducati“ motociklai, o visi kiti tik bando juos pasivyti. Galbūt „Aprilia“ pavyks priartėti prie varžovų Portugalijoje. A. Espargaro prasitarė, kad komanda į Portimao trasoje vyksiančius bandymus ketina atsivežti „lenktynių variklį“.

Šiemet lenktynių trasose matysime nebe du, o keturis „Aprilia“ motociklus. Juos naudos RNF komanda. Bet jai ir jos lenktynininkams vis dar reikia laiko apsiprasti prie naujos technikos. O tai, jog tiek RNF, tiek Miguelis Oliveira bei Raulis Fernandezas yra patenkinti italų motociklais – geras ženklas.

Specialistai atkreipė dėmesį, kad nors R. Fernandezas bandymuose ir neišsiskyrė greičiu, šių metų sezone galime pamatyti tą talento nestokojantį ispaną, kuris pernai buvo beveik nematomas, kai lenktyniavo su KTM motociklu.

Įdomi situacija „Yamaha“ stovykloje. Po pirmų dviejų bandymų dienų nuotaikos komandos garaže buvo gana geros. Tiek Fabio Quartararo, tiek Franco Morbidelli buvo patenkinti nauju varikliu, padidėjusiu maksimaliu greičiu. Juk būtent to labiausiai prašė pats F. Quartararo – daugiau greičio tiesiosiose. Bet paskutinę bandymų dieną kažkas nutiko.

Vėl kažkas negerai su „Yamaha“. Vėl, nes panašų scenarijų jau matėme pernai Valensijoje vykusiuose bandymuose. Tuomet komandos sportininkai buvo nepatenkinti nauju varikliu, kuris turėjo būti geresnis, bet sportininkai tuomet nepajautė tos galios ir greičio skirtumo, kurio tikėjosi. Ir tuomet niekas negalėjo paaiškinti, kas nutiko.

Dabar situacija kartojasi. Skirtumas tas, kad su varikliu šį kartą rodos viskas gerai, padidėjo maksimalus greitis, bet sportininkai negali važiuoti greitai išvažiavę į trasą su naujomis padangomis. Daugiausiai bėdų kyla, kai sumontuojamos visiškai naujos padangos ir įpilama mažai degalų. Anot F. Quartararo, kai padangos nusidėvi, situacija pagerėja, bet kai reikia važiuoti „kvalifikaciniu režimu“, su motociklu neįmanoma užfiksuoti gerų rato įveikimo laikų. Trumpai tariant, iš padidėjusio maksimalaus greičio jokios naudos, jei kvalifikacijoje būsi lėtas ir turėsi startuoti iš toli. Ir blogiausia tai, kad „Yamaha“ kol kas nežino dėl ko kilo naujos problemos.

Galvas nuleidę Malaiziją paliko ne tik „Yamaha“, bet ir „Honda“ motociklininkai. Būtent „Honda“ reikia padaryti didžiulį progresą, kad vėl galėtų kovoti dėl aukščiausių rezultatų.

Gamyklinės komandos naujokas Joanas Miras kol kas viską vertina ramiai. Praleidus pastaruosius kelis metus ant „Suzuki“ motociklo, dabar jam reikia prisitaikyti prie naujos technikos. Ir jam tai sekasi gana neblogai. Bandymų metu jis stipriai neatsiliko nuo komandos draugo M. Marquezo. Kai kurie specialistai net mano, kad J. Miras gali būti stipriausias M. Marquezo komandos draugas nuo tada, kai karjerą baigė Dani Pedrosa.

Tuo tarpu pats M. Marquezas į dabartinę situaciją žiūri kiek kitaip. Ispanas yra patenkintas savo fizine forma, bet nusivylęs technika. Kaip teigė pats sportininkas, bandymus Malaizijoje komanda pradėjo turėdama keturis skirtingus motociklus. Po antros bandymų dienos jų liko du. O po paskutinės bandymų dienos pirmo pusdienio – vienas. M. Marquezas pasirinko, kuria kryptimi komanda turėtų toliau. Bet kaip teigė ispanas, paskutinę bandymų dieną naudotas motociklas mažai kuo skiriasi nuo to, kurį jis bandė pernai Valensijoje. Belieka tik prisiminti, kad M. Marquezas buvo nusivylęs Ispanijoje išbandytu motociklu. Tad trumpai tariant, situacija „Honda“ stovykloje yra gana prasta. Mažai optimizmo, bet vilčių turėti kažką geresnio sezono pradžiai dar yra.

Beje, tie, kurie bandymus sekė atidžiau, greičiausiai pastebėjo, kad paskutinę bandymų dieną M. Marquezas ir Stefanas Bradlas, komandos bandytojas, į trasą buvo trumpam išvažiavę su „Honda“ motociklais be aerodinaminių sparnų, kas šiais laikais atrodo keistokai. M. Marquezo teigimu, jis nesidomėjo kam to reikėjo, bet jam liepė, tad jis prasuko kelis ratus. O tokia mintis kilo naujajam „Honda“ technikos direktoriui Kenui Kawauchi, buvusiam „Suzuki“ specialistui.

Problemų turi ne tik „Honda“, bet ir KTM. Austrų situacija gana panaši į tą, kurią matėme praėjusiais metais. Žiemą praleidus F-1 „Red Bull“ komandos vėjo tunelyje, į bandymus Malaizijoje atsivežta daugybė naujovių, bet vienos konkrečios krypties, kuria būtų galima judėti toliau, kol kas nėra.

Panašu, kad KTM stovykloje labiausiai yra patenkintas „GasGas“ komandos narys Polas Espargaro. Nors bendroje rezultatų lentelėje jis liko už pirmojo dešimtuko ribos, būtent Polas buvo greičiausias tarp tų, kurie važiavo su KTM motociklais „kvalifikacijos režimu“.

Vieša paslaptis, kad P. Espargaro jaučiasi geriau nuo „Honda“ persėdęs ant „GasGas“ (raudonai nudažyto KTM). Per vieną iš interviu, kuriame į klausimus atsakinėjo Polas, pro šalį eidamas jo brolis Aleixas Espargaro sušuko: „Jis šiemet jau nusišypsojo daugiau kartų, nei per visą praėjusį sezoną“. Nors šypsenos arklio galių neprideda, bet šį bei tą pasako apie tai, kaip jaučiasi žmogus, persėdęs ant kito gamintojo motociklo.

Malaizijoje vykusių bandymų apžvalgą galima užbaigti smagia nata. Ar žinote, kodėl kai kurie žurnalistai vis dar naudoja diktofonus? Nes jei interviu metu ant stalo padėsi telefoną ir tuomet kas nors sugalvos tau paskambinti, į klausimus atsakinėjantis lenktynininkas gali atsiliepti. Būtent taip ir padarė Franco Morbidelli vieno iš interviu metu.