„MotoGP“ dalyviai svarsto galimybę mažinti variklių darbinį tūrį


© Honda Racing Corporation
„MotoGP“ čempionate dalyvaujantys motociklų gamintojai svarsto galimybę nuo 2027 m. sumažinti darbinį variklių turį. Tai norima padaryti siekiant sumažinti greitį ir padidinti saugumą.
Dabar galiojantis techninis reglamentas įsigaliojo 2022 m. ir galios iki 2026 m. sezono pabaigos.
Iš čempionato pasitraukus „Suzuki“, dabartinę gamintojų darbo grupę (MSMA) sudaro „Ducati“, „Honda“, „Yamaha“, „Aprilia“ ir „KTM“. Būtent šie gamintojai ruošia naują reglamentą, kuris įsigalios nuo 2027 m.
Vienas iš čempionato organizatorių tikslų – sumažinti motociklų pasiekiamą maksimalų greitį, kad dabartinėse trasose būtų galima užtikrinti geresnį saugumą. Siekiant šio tikslo, inžinieriai turi keletą idėjų. Viena jų – dabartinio 1000 cm3 variklio darbinio tūrio sumažinimas iki 850 cm3.
Šiai idėjai pritaria japonų gamintojai, „Ducati“ ir KTM. Tuo tarpu „Aprilia“ atstovai mano, kad yra kitų alternatyvų, pavyzdžiui, dabartinių variklių modifikavimas nemažinant jų darbinio tūrio.
Dauguma gamintojų mano, kad būtent 2027 metais būtų puiki galimybė naudoti naujus variklius, nes būtent tada keisis taisyklės, susijusios su motociklų aerodinamika, ir bus naudojami nauji degalai, kurie bus 100 proc. ne iškastinės kilmės.
Kita svarstoma idėja – apriboti arba visiškai uždrausti sistemą, reguliuojančią galinės motociklo dalies aukštį. Bet, kaip teigiama, šis klausimas vis dar svarstomas ir dėl jo vis dar nėra vieningos nuomonės, nes kai kurie pasisako už jos panaikinimą, o tie, kurie daugiau investavo į sistemos kūrimą, norėtų ją išsaugoti. Kai kurie gamintojai siūlo atsisakyti sistemos, reguliuojančios priekinės motociklo dalies aukštį. Tačiau ir dėl jos uždraudimo nėra vieningo sutarimo.
Be minėtų pokyčių, taip pat norima supaprastinti motociklų aerodinamiką, sparnų dydį, kad sumažėtų turbulencija ir padangų perkaitimas. Tai susiję su saugumu, nes kartais motociklininkams, sekant varžovams iš paskos, kyla problemų stabdymo zonose.
Pasibaigus sezonui Valensijoje, MSMA nariai planuoja vėl susitikti ir susitarti dal siūlomų pokyčių.
Jei bus sutarta dėl variklių darbinio tūrio mažinimo nuo 1000 cm3 iki 850 cm3, tai bus ketvirtas kartas čempionato istorijoje. 2002 m. nuo dvitakčių 500 cm3 variklių pereita prie keturtakčių 990 cm3 variklių.
2007 m. variklių darbinis tūris sumažintas iki 800 cm3, o 2012 m. grįžta prie 1000 cm3.
Toks MSMA siūlomas pokytis priartintų „MotoGP“ prie „Moto2“, kurioje naudojamas 750 cm3 „Triumph“ variklis, nors didelį skirtumą tarp šių dviejų kategorijų ir toliau lems elektronika ir aerodinamika.