„MotoGP“ paskelbė 2027 m. techninio reglamento pokyčius

Arūnas Brasas

5/6/2024

MotoGP
MotoGP

© KTM / Rob Gray (Polarity Photo)

„MotoGP“ čempionato komisija patvirtino naują techninį reglamentą, kuris įsigalios nuo 2027 metų.

Kaip jau buvo skelbta anksčiau, čempionato atstovai kartu su gamintojais priėmė sprendimą sumažinti keturtakčių „MotoGP“ motociklų variklių darbinį tūrį nuo 1000 cm3 iki 850 cm3. Šio žingsnio buvo imtasi siekiant sumažinti maksimalų greitį ir padidinti saugumą trasose, kuriuose yra rengiamos lenktynės.

Nuo 2012 m. „MotoGP“ naudojami 1000 cm3 darbinio tūrio varikliai. Prieš tai, nuo 2007 m., buvo naudojami varikliai, kurių darbinis tūris buvo 800 cm3. Dar anksčiau, 2002-2006 m., prasidėjus naujai keturtakčių variklių erai, motorų darbinis tūris buvo 990 cm3.

Kaip ir buvo galima tikėtis, be pokyčių, susijusių su varikliais, buvo pakoreguotos taisyklės, susijusios su motociklų aerodinamika. Tai sritis, kuri per pastaruosius kelerius metus itin stipriai vystėsi ir į kurią gamintojai investavo itin daug pinigų. Tačiau tai turėjo neigiamos įtakos pačioms lenktynėms. Daugelis sportininkų skundėsi, kad dėl aerodinamikos, tapo sunkiau lenkti varžovus.

Nuo 2027 m. bus sumažinti leistini priekinės kėbulo dalies matmenys, o visos aerodinaminės dalys, pridedamos prie motociklo galinės dalies, turės būti homologuotos kaip viso aerodinaminio kėbulo dalis.

Pagal naujas taisykles vis dar bus leidžiama vieną kartą per sezoną atnaujinti aerodinamikos paketą.

Nuo 2027 m. bus uždrausta naudotis bet kokius įrenginius, padedančius geriau startuoti ar reguliuojančius motociklo aukštį.

Tarp kitų pokyčių - sumažintas leistinų panaudoti variklių skaičius. Jei tvarkaraštį sudarys 20 etapų, per metus bus galima panaudoti nebe 7, o 6 variklius. O jei etapų skaičius bus 21 arba 22, tada per metus bus galima panaudoti ne 9, o 7 variklius.

Minimalus leistinas motociklų svoris bus sumažintas nuo 157 kg iki 153 kg. O į bakus „Grand Prix“ lenktynėse bus galima įpilti nebe 22, o 20 litrų degalų. Sprinto varžyboms - vietoje 12 litrų - 11 l.

2027 m. čempionate toliau egzistuos konsesijos sistema. Tačiau 2027 m. sezono pirmoje pusėje visiems dabar dalyvaujantiems gamintojams bus uždrausta tobulinti variklius. Sezono metu bandymuose negalės dalyvauti pagrindinės sudėties lenktynininkai ir bandomiesiems važiavimams bus skirta 190 padangų. Su vienkartinėmis licencijomis sportininkai galės pasirodyti 3 kartus.

Jei į čempionatą įžengs naujas gamintojas, jam nebus taikomas variklio tobulinimo proceso draudimas. Bandymuose galės dalyvauti pagrindinės sudėties sportininkai. Jam bus skirta 260 padangų, o su vienkartine licencija lenktynininkas galės startuoti 6 kartus.

Konsesijos apribojimai bus, kaip ir dabar, koreguojami sezonui įpusėjus.

Nuo 2027 m. į motociklus bus pilami 100 proc. tvarūs degalai. Pirmasis žingsnis šioje srityje buvo žengtas šiemet. Dabar 40 proc. į motociklų bakus pilamų degalų sudaro ne iškastinės kilmės medžiagos.