Nerimaujama dėl galimai labai nestabilių 2026 m. F-1 automobilių


© LAT Images / Pirelli
Artėjant datai, kai bus paskelbtas 2026 m. techninis reglamentas, atlikti bandymai simuliatoriuje parodė, kad dėl aktyvios aerodinamikos naujieji F-1 automobiliai bus labai nestabilūs.
Dabartinės taisyklės galios iki 2025 m. galo, o nuo 2026 m. įsigalios naujas reglamentas, pagal kurį bus sukurti naujieji F-1 automobiliai. Į juos bus montuojamos naujos jėgainės, kurių galia bus užtikrinama 50/50 santykiu tarp elektros ir vidaus degimo.
Naujieji automobiliai taip pat turės aktyvią aerodinamiką, kurios dėka bus siekiama sumažinti pasipriešinimą vėjui tiesiosiose. Kadangi jau dabar čempionate yra naudojama DRS, pagal pirminį planą judančios aerodinaminės dalys bus naudojamos tik ant galinio sparno.
„Motorsport.com“ skelbia, kad kai kurios F-1 komandos jau atliko bandymus savo simuliaturiuose, o gauti rezultatai privertė sunerimti. Teigiama, kad veikiant aktyviai aerodinamikai, automobilis yra itin nestabilus. Pranešama, kad atliekant bandymus simuliatoriuose, sportininkai ne kartą nesuvaldė bolidų važiuodami tiesiąja. Priduriama, kad jei niekas nesikeis, sportininkai trasoje turės elgtis konservatyviai, o naujieji automobiliai bus lėtesni už tuos, kurie naudojami dabar.
Pranešama, kad FIA pareigūnai jau buvo susitikę su komandų atstovais aptarti iškilusios problemos ir, panašu, jog buvo nuspręsta, jog judantys aerodinamikos elementai turėtų atsirasti ir ant priekinio sparno.
FIA ir FOM turi pasiskubinti priimant galutinius sprendimus, nes 2026 m. techninis reglamentas turėtų būti paskelbtas šių metų birželio mėnesį.
„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris, kuris anksčiau skundėsi variklių reglamentu, teigė, jog FIA atstovai įsiklausė į komandų išsakytas pastabas.
„Manau, kad padaryta gera pažanga. FIA atsižvelgė į kai kuriuos atsiliepimus ir buvo padaryta keletas pakeitimų“, - sakė C. Horneris.
„Laukiame galutinių važiuoklės taisyklių, kurios dabar bus esminė 2026 m. paketo dalis. Įvairios darbo grupės prie to intensyviai dirba ir svarbu, kad artimiausiu metu būtų priimti galutiniai sprendimai. Galiausiai taisyklės visiems bus vienodos.“
„Kai reglamentas bus paruoštas, tada, be abejonės, atrasime su juo susijusių problemų. Bet tai niekuo naujo. Taip nutinka kaskart keičiantis reglamentui.“