Nuo 2024 m. „Formulės-E“ čempionate bus atliekami greito įkrovimo sustojimai


© Formula E / Simon Galloway
Nuo kitų metų „Formulės-E“ čempionato dalyviai privalės varžybų metu pasukti į techninio aptarnavimo zoną ir atlikti sustojimą, kurio metu bus įkrauta elektra varomo automobilio baterija.
FIA seniai buvo suplanavusi sustojimus lenktynių metu, kurių metu būtų įkrauna baterija. Sustojimai yra įrašyti į naująjį reglamentą, kuris įsigaliojo nuo šių metų. Tačiau nuogąstaujant, kad tokie sustojimai gali turėti neigiamos įtakos artimai kovai trasoje, buvo pasiūlyta juos atlikti tik kvalifikacijos metu. Šios minties vėliau buvo atsisakyta.
Šio mėnesio pradžioje, praėjus savaitei po finalinių lenktynių Londone, buvo surengtas specialus posėdis, kurio metu gamintojams ir komandoms buvo pasakyta, kad nuo kitų metų greito įkrovimo sustojimai tikrai bus lenktynių struktūros dalis, kaip tai nurodyta sportiniame reglamente.
Kol kas nėra žinoma, ar sustojimai, taisyklėse vadinami „attack charge“, bus privalomi visose lenktynėse, ar tik tam tikruose etapuose.
Reglamente rašoma, kad sustojimai techninio aptarnavimo zonoje bus atliekami „pasirinktose sezono lenktynėse“. Taip pat rašoma, kad FIA paskelbs „apie lenktynes, kuriose bus atliekami privalomi sustojimai, likus bent 21 dienai iki lenktynių“.
Sustojimus sportininkai turės atlikti per tam tikrą laikotarpį, kuris bus nustatytas prieš pat varžybų pradžią. Lenktynininkams nebus leidžiama atlikti sustojimų, kai visoje trasoje bus mojuojamos geltonos vėliavos ir į trasą išvažiavus saugos automobiliui.
Šių metų pradžioje FIA ir „Formulė-E“ svarstė galimybę į varžybas įtraukti sustojimus, tačiau iškart po San Paulo „E-Prix“ lenktynių kovo mėnesį to buvo atsisakyta ir nuspręsta idėją įgyvendinti 2024 m.
Baterijos įkrovimo sustojimai buvo išbandyti dar 2022 metais, kuomet buvo atliekami naujojo FE automobilio „Gen3“ bandymai.