Nuo 2025 m. nebebus skiriamas taškas už greičiausią ratą


© LAT Images / Pirelli
Ketvirtadienį Pasaulio automobilių sporto tarybai patvirtinus taisyklių pokyčius tapo aišku, kad nuo kitų metų F-1 dalyviams nebebus skiriamas vienas papildomas taškas už lenktynių metų įveiktą greičiausią ratą.
Minėtoji taisyklė, su tikslu pagyvinti lenktynes, įsigaliojo 2019 m. Nuo tada vienas papildomas taškas skiriamas sportininkui, kuris lenktynių metu užfiksuoja geriausią rato įveikimo laiką. Tiesa, jis turi finišuoti pirmame dešimtuke, priešingu atveju taškas nėra skiriamas.
Įsigaliojus šiai taisyklei komandos, dažniausiai lenktynių pabaigoje, paįvairina savo strategiją ir papildomam sustojimui pakviečia vieną iš savo sportininkų, tam kad jis galėtų grįžti į trasą su nauju padangų komplektu ir galbūt užfiksuotų geriausią rato įveikimo laiką.
Vis dėlto minėtoji taisyklė stipriai lenktynių nepagyvino, o sustojimus varžybų pabaigoje sportininkai dažniausiai atlieka tik tuo atveju, jei turi pakankamai didelę persvarą, kad galėtų grįžti į trasą nepraradę pozicijos.
Ši taisyklė taip pat susilaukė nemažai dėmesio paskutinėse F-1 lenktynėse Singapūre, kuriose Danielis Ricciardo, užfiksavęs geriausią rato įveikimo laiką, atėmė papildomą tašką iš Lando Norriso, kuris kovoja dėl čempiono titulo.
Tad įvertinus visas situacijas ir galimą naudą, buvo priimtas sprendimas atsisakyti taisyklės, pagal kurią yra skiriamas papildomas taškas, už greičiausią rato įveikimo laiką.
Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdžio metu taip pat buvo pakoreguotos taisyklės, susijusios su jaunais sportininkais. Nuo kitų metų kiekviena komanda privalės jaunam ir mažai patirties turinčiam sportininkui suteikti dvigubai daugiau galimybių F-1 treniruočių metu išbandyti automobilį. Iki šiol jaunas lenktynininkas galėjo išbandyti tik kartą kiekvieną iš ekipos automobilių.
Posėdžio metu taip pat buvo patvirtinti pokyčiai, susiję su naujomis techninėmis taisyklėmis, kurios įsigalios nuo 2026 m. Pasak FIA, važiuoklės taisyklėse „bus užtikrintas didesnis bolidų našumas, kartu išlaikant tinkamas jų charakteristikas, kad būtų skatinama artima ir įdomi kova lenktynėse“.
FIA taip pat supaprastino 2026 m. sporto ir finansines taisykles, žadėdama per artimiausius mėnesius atlikti tolesnius pokyčius.