Oficialiai pristatytas ketvirtosios kartos „Formulės E“ automobilis

Arūnas Brasas

11/5/2025

Formula E Gen4
Formula E Gen4

© Formula E

„Formulė E“ pristatė ketvirtos kartos „GEN4“ automobilį – greičiausią ir galingiausią čempionato bolido versiją. Jis lenktynių trasose debiutuos kitais metais.

Kaip teigiama pranešime, naujojo automobilio maksimalus greitis viršys 320 km/h, o pagal galią jis bus dvigubai galingesnis už dabar naudojamą „GEN3 Evo“ modelį – iki 600 kW (apie 815 AG) atakos režime bei kvalifikacijoje, o su regeneraciniu stabdymu – net iki 700 kW. Naudojant įprastą lenktynių režimą, galia sieks 450 kW.

Naujasis automobilis taip pat turės visų varančiųjų ratų pavarą (AWD) ir aktyvų diferencialą.

Tai taip pat bus ekologiškiausias „Formulės E“ automobilis – pagamintas iš 100 proc. perdirbamų medžiagų.

„Praėjus 12 metų nuo to momento, kai turėjome pirmos kartos automobilį, kai lenktynių metu reikėjo persėsti iš vieno bolido į kitą, o maksimalus greitis siekė vos apie 225 km/h, sunku patikėti, kad netrukus šį neįtikėtiną kūrinį išleisime į trasą“, – sakė „Formulės E“ vadovas Jeffas Doddsas.

„Tai pažangiausias ir sudėtingiausias mūsų sukurtas automobilis. Lenktynininkams tai bus sudėtingiausias automobilis, kokį jie kada nors vairavo. Tai labai jaudina.“

J. Doddsas pridūrė, kad naujasis automobilis atrodo agresyvesnis nei bet kuris ankstesnis modelis.

„Formulė E“ visada buvo tas čempionatas, kuriame vyko atkakli kova naudojant mažus ir vikrius automobilius, o dabar turime sunkesnį bolidą su kur kas daugiau galios. Jei sugebėsime išlaikyti tą pačią atkaklios kovos dvasią, mūsų laukia kažkas ypatingo.“

„GEN4“ pasižymi nauja aerodinamika su dviem skirtingomis konfigūracijomis, skirtomis kvalifikacijai ir lenktynėms.

FIA lenktynių sporto direktoriaus Mareko Nawareckio teigimu, sporto sirgaliai ir toliau turėtų matyti atkaklią kovą trasoje.

„Aerodinamika yra labai svarbi. Nusprendėme šioje srityje atlikti patobulinimus, kad pagerintume automobilio valdymą, elgseną posūkiuose ir greitį – visa tai turės įtakos lenktynių rezultatams“, – sakė jis.

„Tai buvo kompromisų paieška tarp didesnės galios, geresnės traukos dėl nuolatinės visų ratų pavaros ir aerodinamikos. Reikėjo rasti balansą tarp prispaudimo jėgos ir pasipriešinimo oro srautui.“

Pasak jo, dėl didesnės galios, aerodinaminio efektyvumo ir didesnio greičio, suvaldyti naująjį automobilį sportininkams bus didelis iššūkis.

M. Nawareckio teigimu, nebuvo tikslo bolidą padaryti „patrauklesnį“ plačiai auditorijai.

„Mūsų tikslas nebuvo kopijuoti kitų kategorijų automobilių dizainą. Tai buvo techninis pratimas – sukurti automobilį, atitinkantį mūsų dinamikos, aerodinamikos ir našumo tikslus.“

J. Doddsas teigia, kad „GEN4“ automobilių gamintojai galės naudoti kaip laboratoriją elektromobilių technologijų bandymams.

„Gamintojams tai būdas išbandyti technologijas lenktynių trasoje ir paskui jas pritaikyti serijiniuose automobiliuose“, – teigė J. Doddsas

„FIA tikslas buvo pasirinkti tinkamiausias ir naujausias technologijas šiai kartai. Elektromobilumas vystosi greitai, todėl turime būti priekyje“, – pridūrė M. Nawareckis.

„GEN4“ bus žingsnis į priekį tiek elektronikos, tiek jėgainių technologijų srityse. Gamintojai galės išbandyti naujausias sistemas, kurios pasieks serijinius automobilius.“

„Formulėje E“ „GEN4“ debiutuos 13-ame čempionato sezone – 2026–2027 m.